شناسهٔ خبر: 66434704 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

طروات بهاری باران در شهرستان‌های استان

بیش از ۴.۶ دهم میلی متر باران در مبارکه بارید.

صاحب‌خبر -

طروات بهاری باران در شهرستان‌های استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: همچنین در این مدت در اصفهان و زرین شهر ۴ میلی متر، اسلام آباد موگویی ۳.۷ دهم میلی متر، سمیرم ۲.۲ دهم میلی متر، فریدونشهر و نجف آباد ۲ میلی متر، پادنای علیا ۱.۵، چادگان ۱.۴، دهق و بویین میاندشت ۱ میلی متر بارش باران به ثبت رسیده است.
لیلا امینی با بیان اینکه بررسی خروجی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از امروز بعدازظهر تا پایان هفته به تدریج شاهد ناپایدار‌هایی برروی استان خواهیم بود، افزود: اوج فعالیت این سامانه در روز پنجشنبه بر روی اکثر مناطق استان است.
وی گفت: نحوه فعالیت این سامانه به شکل ابرناکی، گاهی مه آلودگی، وزش تند باد لحظه‌ای و در برخی مناطق طوفان لحظه‌ای و بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ در مناطق مستعد استان و نوسانات دمایی است.
امینی با اعلام صدور سطح نارنجی هواشناسی در پی فعال شدن این سامانه ادامه داد: مخاطرات همراه با این سامانه آبگرفتگی معابر و مسیر‌های داخل و بین شهری و بین استانی، جاری شدن روان آب و سیل در مکان‌های سیل گیر ومسیل‌ها، خسارت به صنعت کشاورزی، تنش دمایی و خسارت ناشی از تگرگ است.
وی گفت: دمای بیشینه هوا در ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق ۵ تا ۲ درجه کاهش خواهد داشت.

نظر شما