شناسهٔ خبر: 66685364 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افزایش اختیارات شوراها سبب جلب رضایت مردم می‌شود

رئیس شورای شهر رشت، افزایش اختیارات شوراها را سبب جلب رضایت مردم گفت: هرچقدر که اختیارات شوراها افزایش پیدا کند، اعتماد و جلب رضایت مردم نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمدحسین کارگرنیا در هفتادویکمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهرهای مرکز استان که به میزبانی شهر مقدس قم در حال برگزاری است، اظهار داشت: قانون‌گذار برای شوراها یک سلسله‌ مراتبی را پیش‌بینی کرده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه تمام این شوراها به صورت جزیره‌ای و مستقل عمل می‌کنند، مطرح کرد: این اجلاسیه مکان بسیار مناسبی برای انتقال تجارت مفید و سازنده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه مجلس و دولت که مصوبات این اجلاسیه را مشاهده می‌کنند باید به آن توجه بیش‌تری داشته باشند، عنوان کرد: با اتخاذ یک راهکار مناسب می‌توان بسیاری از مشکلات شوراهای اسلامی شهرها را رفع کرد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت یکپارچه شهری در قانون دیده شده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه شوراها درحد شهرداری‌ها اختیار دارند و سایر دستگاه‌های خدمات رسان ارتباطی با شوراها ندارند.

کارگرنیا با تاکید بر اینکه اگرچه گلایه‌های بسیاری شده است ولی هنوز شاهد اتفاق خاصی نیستیم، تصریح کرد: بسیاری از مشکلات شهر نیازمند ارتباط دو سویه شورا با دستگاه‌‎های خدمات‌رسان است.

وی با اشاره به اینکه شوراها تنها مجموعه‌ای است که در دسترس مردم قرار دارد، یادآور شد: پاسخگویی مطالبات مردمی به صورت روزانه توسط اعضای شوراهای اسلامی شهرها انجام می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه اعتماد مردمی نسبت به شوراها جلب شده است، گفت: محدودیت‌های شوراها موجب شده است برخی از مطالبات مردمی بی‌پاسخ بماند.

وی اضافه کرد: هرچقدر که اختیارات شوراها افزایش پیدا کند، اعتماد و جلب رضایت مردم نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

کارگرنیا با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از نمایندگان مجلس، شوراها را رقیب خود می‌دانند، بیان کرد: متاسفانه با دستورالعمل‌ها و مصوبات مختلف مجلس شاهد کاهش اختیارات شوراها هستیم.

مسئله محوری از دلایل موفقیت شوراها

مصیب نظری نیز در حاشیه هفتاد و یکمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهرهای مرکز استان که به میزبانی شهر مقدس قم درحال برگزاری است، اظهار کرد: ظرفیت شوراها در راستای قوای دیگر بوده است ولی در اجرا ذیل وزارت کشور و ‌قوه مجریه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این اتفاق موجب آسیب دیدن مدیریت یکپارچه شهری شده است، مطرح کرد: یکی از اهداف برگزاری این اجلاس رساندن پیام شوراها به دولت است.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه شورای شهر و شهردار باسابقه قم را موفق و الگوی خود می‌دانیم، عنوان کرد: یکی از نتیحه‌های ثبات مدیریت، تحول در حوزه‌های مختلف است.

وی با تاکید بر اینکه ثبات در مدیریت شهری موجب ثروت آفرینی برای شهر می‌شود، خاطرنشان کرد: طبق قانون، شوراها برای پیشبرد مسائل مختلف مردم تشکیل شدند و به نمایندگی از مردم مطالبات آن‌ها را پیگیری می‌کنند.

نظری با بیان اینکه هر وقت شوراها مسئله محور پیش‌ رفتند و هدف‌مند حرکت کردند، موفق بودند، تصریح کرد: موفقیت شورا را در اتحاد، تمرکز و حرکت طبق برنامه‌ریزی می‌دانیم.

انتهای پیام/

نظر شما