شناسهٔ خبر: 66433106 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گرامیداشت سالگرد شهدای خان طومان سوریه در امامزاده یحیی (ع) بابل

آیین گرامیداشت سالگرد شهدای مدافع حرم با محوریت ۱۳ شهید خان طومان مازندران با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان دیشب پس از نماز مغرب و عشاء در امامزاده یحیی (ع) بابل برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، حجت الاسلام میرزامحمدی استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم گفت: امروزه عزت، امنیت، آرامش و پیشرفت کشور مدیون رشادت و جوانمردی دلیرمردانی است که در جبهه مقاومت برای اعتلای انقلاب و برافراشته نگه داشتن پرچم اسلام ناب محمدی، سینه‌های ستبرشان را در مقابل تیر‌های بلا قرار دادند و نگذاشتند آسیبی به ملت و مملکت اسلامی وارد شود.

وی گفت: امروز به برکت خون شهدا و وصیتنامه شهدا، باید گوش به فرمان ولی فقیه زمان خود باشیم که این امر به درستی در همه اقشار جامعه نهادینه شده است.

حجت الاسلام میرزا محمدی با بیان اینکه پشتیبانی از ولایت فقیه کلید و رمز اقتدار و موفقیت انقلاب اسلامی است، افزود: دشمن با وحدت مردم و اطاعت از ولی فقیه، هیچ کاری را نمی‌تواند به پیش ببرد و همه توطئه آنان نقش بر آب می‌شود.

وی افزود: بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان نقش مهمی در ترویج فرهنگ شهادت و مقاومت دارد و باید همواره این روحیه در بین مردم به خصوص جوانان کشور تقویت و گسترش یابد.

مازندران در دفاع از حریم و حرمت اهل بیت (ع) و همچنین ایران اسلامی بیش از ۴۰ شهید هدیه داد که ۱۳ تن از آنان ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۹۵ مصادف با مبعث نبی مکرم اسلام(ص)،در حماسه خان طومان سوریه، افتخاری برای ایران اسلامی آفریدند که اذهان  مردم این دیار و ایران اسلامی هرگز این جانفشانی را فراموش نخواهد کرد. 
 
شهید محمد بلباسی از قائم‌شهر، شهید علی جمشیدی از نور، شهیدرضا حاجی‌زاده از آمل، شهید حسن رجایی‌فر از بابل، شهید سید رضا طاهر از بابل، شهید سیدجواد اسدی از ساری، شهید سعید کمالی از میاندرود، شهید محمود رادمهر از ساری، شهید علیرضا بربری از بابلسر، شهید علی عابدینی از فریدونکنار، شهید حسین مشتاقی از نکا، شهید رحیم کابلی از بهشهر و شهید یدالله قنبری از بهشهر ، ۱۳ شهید مدافع حرم هستند که اواسط اردیبهشت سال ۹۵ در منطقه خان طومان سوریه به دست تکفیری ها به شهادت رسیدند.

مازندران با تقدیم ییش از ۴۰ شهید مدافع حرم، بیشترین نقش را در حفاظت از حرم خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سوریه داشته است.

نظر شما