شناسهٔ خبر: 64570096 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ظلم ستیزی مردم جهان زمینه‌سازی برای ظهور

استاد حوزه علمیه قم:گفت: امروز انتشار نام امام حسین (ع) و امام زمان (عج) در دنیا، ظلم ستیزی و طرفداری مردم جهان از غزه و جهانی شدن اربعین زمینه سازی برای ظهور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدمهدی ماندگاری» استاد حوزه علمیه قم و کارشناس مسائل دینی دیشب در نخستین یادواره ۲۶۴ شهید جامعه اطلاعاتی مازندران که با حضور مردم مومن، خانواده معظم شهدا و حجت الاسلام و المسلمین «سید اسماعیل خطیب» وزیر اطلاعات در حسینیه عاشقان ساری برگزار شد، با اشاره به آیات سوره یاسین اظهار داشت: شهدا با مرگ نمرده‌اند بلکه زنده‌تر شده‌اند.

وی با بیان اینکه در روایت‌ها آمده که شهید از ۷۰ تا ۷۰۰ هزار نفر را شفاعت می‌کند، افزود: طبق آیه هفت سوره محمد (ص) باید خدا و دین خدا را یاری کنیم.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه امروز درگیری نظام استکبار با نظام ایران نیست، بلکه درگیری اسلام و کفر است، بیان کرد: روزی که اسلام به ما نیاز دارد اگر به میدان آمدیم یاری اسلام یاری، ولی خدا و یاری ارزش‌های دین خدا است و باید با زبان از دین اسلام دفاع کنیم.

وی با اشاره به استقامت ۴۵ ساله مردم ایران در مقابل دشمنان، گفت: امروز دشمن طمع کرده مردم را از حضور در انتخابات ناامید کند و اگر موفق شود سنت خدا راجع به ما اجرا خواهد شد.

این کارشناس مسائل دینی اضافه کرد: مردم ایران ۴۵ سال پرچمدار علمدار ولایت هستند، قریب به ۲۳۲ هزار شهید برای علمداری ولایت تقدیم کردیم و سر ما در تاریخ اسلام بالا است.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه انقلاب اسلامی به برکت امام و نفس رهبر معظم انقلاب اسلامی و خون شهدا آن قدر مدافع ولایت تربیت کرده که ۴۵ سال دشمن نتوانست پرچم ولایت را پایین بیاورد، گفت: افتخار ما این است که جمهوری اسلامی آن قدر مدافعان امنیت تربیت کرده است که در هشت سال دفاع مقدس یک وجب خاک این میهن به غارت نرفته است.

وی اذعان داشت: جمهوری اسلامی ایران آن قدر مدافع حرم تربیت کرده است که خشن‌ترین دشمن یعنی داعش که ۹۰ درصد سوریه و بخش عمده‌ای از عراق را اشغال کرده بود، اما سر جمهوری اسلامی ایران بالا است و علمدار و محافظ حرم است.

حجت الاسلام ماندگاری تصریح کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی ما نزدیک قله هستیم به شرط آنکه مساجد و نمازجمعه‌ها خلوت نشود و انتخابات پرشور برگزار شد و مسئولین صادقانه و سالم به خدمت محاهدانه ادامه دهند و تبعیض‌ها برداشته شود و فساد‌ها و پارتی بازی‌ها کم شود و رانت خواری‌ها از بین برود.

وی با بیان اینکه اگر در میدان باشیم آمریکا و اسرائیل و انگلیس و باقی مانده داعش و وهابیت به زباله دان تاریخ خواهند رفت، خاطرنشان کرد: اگر پای ولایت ایستادگی کنیم دشمن ناامیدانه به عقب خواهد رفت؛ اگر پشت ولایت را خالی کنیم خدا این امت را یاری نخواهد کرد.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به وجود مشکلات تصریح کرد: اگر گوش به دشمن بدهیم که مشکلات را بزرگنمایی می‌کند نمازجمعه‌ها خالی می‌شود، انتخابات کمرنگ می‌شود و ایران ضعیف می‌شود دشمن مهلت پیدا می‌کند و دشمنی که به ناموس شیعه در عراق و سوریه رحم نکرد به ناموس ما هم رحم نمی‌کند.

این کارشناس دینی با بیان اینکه همه باید دعوت به استقامت کنیم، گفت: برای دفاع از دین خدا، ولی خدا و ارزش‌ها نه تنها مردم ایران که مردم دنیا را شهدا به صحنه آوردند و امروز انتشار نام امام حسین (ع) و امام زمان (عج) در دنیا، ظلم ستیزی، طرفداری مردم جهان از غزه و جهانی شدن اربعین زمینه سازی برای ظهور است.

وی با تأکید براینکه باید در سختی‌ها و مشکلات استقامت پیشه کنیم، خاطرنشان کرد: خانواده شهدا الگوی مردم در شرایط سخت هستند و با شرکت کردن در انتخابات و انتخاب اصلح می‌توانیم به نظام اسلامی کمک کنیم.

نظر شما