شناسهٔ خبر: 66425196 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی

معصومه بدخشان

بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳در پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش  ایسنا، در این نشست که به مناسبت روز ملی خلیج فارس برگزار می شود قرار است اقدامات دانشگاه ها و مراکز پژوهشی دریایی در مسیر دستیابی به اهداف سیاست های کلی توسعه دریامحور ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گیرد. 

همچنین درخواست عضویت های جدید و انتخاب رئیس و دبیر ادواری جدید اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی در این نشست، مورد بررسی قرار می گیرد. 

طبق برنامه نشست، مقرر است توسط پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی ظرفیت ها و توانایی های «کاوشگر خلیج فارس» معرفی و گزارشی از گشت های اخیر این کاوشگر و برنامه های تحقیقاتی آتی آن در حوضه های آبی جنوبی کشور، ارایه گردد. 

شایان ذکر است، اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی به منظور هماهنگی و گسترش تعامل آموزشی و پژوهشی میان دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی دریایی کشور و نیز ارتقای سطح علوم دریایی به پیشنهاد پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی در سال ۱۳۸۶ تاسیس شد و از آن زمان با برگزاری ۲۱ نشست شورای عالی با حضور روسا یا نمایندگان دانشگاه های عضو، ۱۹ دانشگاه و مرکز پژوهشی را به عضویت پذیرفته است.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه اقیانوس شناسی و علوم جوی، از مهمترین اقدامات و دستاوردهای اتحادیه تابحال، برگزاری نشست های کارگروه های تخصصی، تدوین اساسنامه و آیین نامه های مرتبط با فعالیت های اتحادیه، دیدار با مقامات و مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مدیران ارشد دریایی کشور، ورود موضوع اقیانوس شناسی به عنوان یکی از اولویت ها در نقشه جامع علمی کشور، تهیه سند راهبردی توسعه آموزش عالی کشور در حوزه علوم و فنون دریایی و اقیانوسی، همکاری در برگزاری کنفرانس های علمی مانند RCOWA-۲۰۱۷ و RCOWA-۲۰۲۰، برگزاری برنامه های مناسبتی مشترک (روز ملی خلیج فارس، روز جهانی دریا و اقیانوس، روز منطقه ای دریای خزر)، توسعه وب سایت محققان دریای خزر (http://caspianexpert.inio.ac.ir/)و مشارکت در حضور محققان دانشگاه ها در برنامه های کاوشگر خلیج فارس بوده است.

انتهای پیام

نظر شما