شناسهٔ خبر: 66425073 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

معلمان مروج مکارم اخلاقی در جامعه هستند

نماینده ولی‌ فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه پیامبر(ص) مروج مکارم اخلاقی بودند و تمام مردم ایشان را به امین بودن و حُسن‌خلق می‌شناختند، گفت: معلمان امروز نیز دارای چنین رسالتی هستند و مردم باید قدردان این زحمات باشند.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌ فقیه در استان مرکزی، امروز، ۱۱ اردیبهشت‌ماه، در مراسم نواخته شدن «زنگ سپاس» که به‌منظور بزرگداشت مقام معلم در مدرسه حکمت اراک برگزار شد، به رسالت خطیر معلمان در نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: شغل معلمی، شغل انبیاست و تمام انبیای الهی در جریان زندگی وظیفه هدایت عموم مردم زمان خود را بر عهده داشته و این تکلیف را با بهترین روش انجام دادند.

وی با بیان اینکه نبی مکرم اسلام(ص) پس از مبعوث شدن به پیامبری، مروج مکارم اخلاقی بودند و تمام مردم ایشان را به امین بودن و حسن‌خلق می‌شناختند، اضافه کرد: معلمان امروز نیز دارای چنین رسالتی هستند و مردم باید قدردان این زحمات باشند.

دری نجف‌آبادی ضرورت نهادینه شدن فرهنگ تکریم معلمان و اساتید در مدارس و دانشگاه‌ها را متذکر شد و گفت: ادای احترام به تمام افرادی که در نظام تعلیم و تربیت نقش دارند بسیار حائز اهمیت است، چراکه این افراد در تربیت انسان‌های مؤثر برای جامعه نقش اساسی دارند.

به گفته وی معلمان، دبیران و اساتید باید قدر جایگاه و منزلت خود را دانسته و در راستای تحقق اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی و آرمان‌های امام(ره)، مقام معظم رهبری، شهدا و مردم گام بردارند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان مرکزی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری، این استاد فرهیخته را نمونه انسانی پرتلاش و معلمی فداکار، دلسوز و دغدغه‌مند دانست و افزود: استاد شهید مطهری در معنای کامل مکارم اخلاقی را رعایت و برای ترویج آن در جامعه با تمام وجود تلاش کرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در پایان شهید مطهری را انسانی دشمن‌شناس و عالم به علوم زمانه توصیف کرد و گفت: این استاد شهید دارای درک بالا از شرایط زمانه و اندیشه والا بود و با تلاش و فداکاری اقدام به خلق آثار متعدد کرد که این آثار به‌عنوان گنجینه ارزشمند برای نسل فعلی و آیندگان باقی مانده است.

نظر شما