شناسهٔ خبر: 66414328 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دری نجف‌آبادی: انسان سازی رکن اصلی معلمی است

اراک‌ - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: انسان‌سازی رکن اصلی شغل معلمی است که باید بیش از پیش مورد توجه این قشر از جامعه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» روز سه‌شنبه در آیین نواختن زنگ سپاس معلم به مناسبت گرامیداشت مقام معلم در مدرسه حکمت اراک، افزود: همانگونه که رسالت انبیای الهی بویژه حضرت محمد(ص)، ترویج مکارم اخلاقی در جامعه بود، معلمان نیز چنین رسالتی دارند و همه باید قدردان زحمات این قشر از جامعه باشند.

وی ادامه داد: ادای احترام و رعایت ادب به افرادی که در تعلیم و تربیت انسان نقش اساسی دارند، ضروری است و بایستی فرهنگ تکریم معلم در بین همه اقشار جامعه نهادینه شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: معلمان باید قدر جایگاه خود را بدانند و در راستای تحقق آرمانهای امام خمینی (ره )، رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهدا و ملت بزرگوار ایران اسلامی گامهای بلندی بردارند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید «مرتضی مطهری» افزود: این استاد فرزانه، نمونه یک معلم فداکار و پرتلاش بود که برای ترویج مکارم اخلاقی و اسلامی در جامعه تمام تلاش خود را بکار گرفته بود.

بیشتر بخوانید:

شهید مطهری ماهیت اندیشه‌های انحرافی و خطر اسلام التقاطی را برملا کرد

وی افزود: استاد مطهری با اندیشه والا و درک از شرایط زمان، موفقیت‌هایی را برای نسل کنونی به یادگار باقی گذاشت.

معلمان افسران مسیر توسعه و پیشرفت کشور هستند

استاندار مرکزی هم در این مراسم گفت: آموزش بیشترین نقش را در توسعه فرهنگی و در نهایت پیشرفت جامعه دارد که نقش معلمان و اساتید دانشگاه در این رهگذر بسیار برجسته و تاثیرگذار است.

«فرزاد مخلص‌الائمه» افزود: معلم‌ها از مدرسه تا دانشگاه برای ساخت و تربیت نسل اثرگذار کشور درحال تلاش مستمر هستند.

استاندار مرکزی به عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت: ماه گذشته خاک یکی از جنایتکارترین عناصر خاورمیانه، توسط تربیت شدگان نظام آموزش و پرورش ایران، موشکباران شد و اقتدار نظام اسلامی به جهانیان نشان داده شد.

مخلص‌الائمه افزود: استفاده از این ظرفیت در نتیجه تعلیم و تربیت در نظام آموزشی کشور شکل گرفته و این مسیر در جهت بهره‌گیری از دانش‌های روز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه، زمان بر ۲ بخش، گذشته و آینده تقسیم شده که زمان حال، مرز باریک بین گذشته و آینده است، ادامه داد: زمان گذشته، هرگز قابل تغییر نیست ولی زمان آینده، قابل تغییر است و آینده را می‌توان ساخت اما گذشته را به طور مطلق نمی‌توان تغییر داد و برای ساخت آینده، نقش معلمان بیش از هر قشری تاثیرگذار است.

۲۲۷ هزار دانش‌آموز در۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

نظر شما