شناسهٔ خبر: 66424957 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اصفهانی‌ها مراقب وقوع سیلاب آخر هفته باشند

اصفهان - ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه‌ به هشدار سطح نارنجی در باره بارش‌های رگباری طی روز پنجشنبه هفته جاری، به دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در تمام مناطق استان اعلام آماده‌باش شده است.

صاحب‌خبر -

منصور شیشه‌فروش روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی و محلی از روز چهارشنبه تا جمعه هفته جاری بر لغو مرخصی‌ها و حضور عوامل امدادی در محل مأموریت‌ها تأکید شده است.

وی تصریح کرد: بارش‌های هفته گذشته در شمال و شرق استان به وقوع سیلاب‌های محلی و جمع‌شدن رسوبات در مسیر رودخانه‌ها و دهانه پل‌ها منجر شد که این شرایط همچنان مستعد سیلاب‌های محلی در این مناطق بدلیل رطوبت خاک است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: بر همین اساس مدیریت بحران استان با ابلاغ به اداره راهداری، شهرداری‌ها، آب منطقه‌ای، بخشداری‌ها و دهیاران و سایر دستگاه‌های مرتبط خواستار بازگشایی مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی شد.

شیشه‌فروش گفت: همچنین تخلیه رسوب دهانه پل‌ها، تقویت و بازسازی سیل‌بندها، آزادسازی هرگونه تصرف در مسیل‌ها، جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در معابر و زیرگذرها با تقویت نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاه‌های امدادی برای پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از سیلاب. طوفان و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده‌ها لازم‌الاجراست.

وی اضافه کرد: اداره راهداری، شهرداری‌ها، پلیس‌ راه، جمعیت هلال‌ احمر، شرکت‌های آزادراهی، شرکت‌های امداد خودرو، اورژانس، شرکت‌های (گاز، آب، برق، آب منطقه‌ای،فاضلاب) و نیز دهیاران و ستاد مدیریت بحران فرمانداری‌ها آماده‌باش هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان داشت: بر همین اساس تقویت گروه‌های مجهز عملیاتی جمعیت هلال‌ احمر در جاده‌ها با تأمین اقلام ضروری و نیز پیش‌بینی ظرفیت‌های اسکان اضطراری انجام و توصیه شده است که سفرهای غیرضروری در این محورها لغو شود.

وی همچنین تأکید کرد: پرهیز از صعود به ارتفاعات با رعایت الزامات ایمنی و توجه به توصیه‌های پلیس در جاده‌ها نیز ضروریست.

شیشه‌فروش گفت: حفاظت محصولات و سازه‌های کشاورزی گلخانه‌ها واحدهای دام و طیور و شبکه‌های آب و گاز در برابر سیل و وقوع تندباد و گرد و خاک و بارش رگباری به کشاورزان توصیه شده است.

وی عدم استقرار و تردد در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، پیشگیری و کنترل آبگرفتگی در معابر شهری، دهانه پل‌ها و زیرگذرها، تخلیه رسوبات و نخاله از دهانه پل‌ها، بازگشایی مسیر رودخانه‌ها و تخلیه اضطراری سکونتگاه‌های روستایی در معرض خطر سیل را از دیگر توصیه‌ها برشمرد.

به گزارش ایرنا، بر اساس گزارش هواشناسی فعالیت سامانه بارشی از امروز در استان‌های غربی و جنوب غربی کشورو بارندگی‌ها در استان اصفهان از فردا عصر آغاز خواهد شد.

بر اساس هشدارهای مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی‌بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

نظر شما