شناسهٔ خبر: 66424485 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عملیات اجرایی تله‌کابین منطقه خوشاکوی ارومیه آغاز شد

 ارومیه- ایرنا- عملیات اجرایی هتل و تله کابین منطقه خوشاکوی ارومیه روز سه شنبه با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجم سرمایه گذاری این طرح بیش از سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شده و زیربنای اجرای آن، ۴۷۰ مترمربع در نظر گرفته شده است.

همچنین زیربنای هتل این مجموعه ۴۷۰ متر مربع و ظرفیت هتل ۷۰ نفر بوده و ۳۷ واحد اتاق و سوئیت دارد.

طول خط تله کابین نیز یک هزار و ۳۰۰ متر در نظر گرفته شده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این آیین، آذربایجان غربی را استانی با ظرفیت ها و پتانسیل های بالا عنوان کرد و گفت: باید از این ظرفیت ها به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

بسته بندی صحیح صنایع دستی نقش مهمی در جذب مشتری دارد

جواد واحدی همچنین در بازدید از مدرسه هدایت ارومیه که تبدیل به خانه صنایع دستی شده، اظهار کرد: توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی باید در اولویت قرار بگیرد چرا که بسته‌بندی نقش مهمی در جذب مشتری دارد.

وی افزود: مدرسه هدایت ارومیه پس از تحویل به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و مرمت آن به یک بنای پویا تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی موزه صنایع‌دستی در این مکان نیز یک ایده جالبی بوده که هنر اصیل مردم این دیار در این بنای تاریخی به نمایش درآمده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: همچنین برای معرفی هر چه بیشتر صنایع‌دستی آذربایجان غربی می‌توان یکی از میادین ارومیه را به‌ نام صنایع‌دستی نام‌گذاری کرد و در طراحی میدان از تعدادی از آثار فاخر صنایع‌دستی استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، منطقه خوشاکو در جنوب غربی ارومیه واقع شده و یکی از مناطق گردشگرپذیر به ویژه در فصل زمستان به شمار می رود.

نظر شما