شناسهٔ خبر: 66424370 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار  سبزوار: دانش‌آموزان مناطق محروم سرشار از استعداد هستند

سبزوار- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: کسب رتبه‌های برتر استانی و کشوری توسط دانش‌آموزان مناطق محروم و حاشیه این شهر بیانگر استعداد و توانایی آنان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین ابراهیمی کُردیانی روز سه‌شنبه در آیین بزرگداشت هفته مقام معلم در سبزوار افزود: با وجود برخی محرومیت‌ها در بخش روداب و نیز حاشیه شهر سبزوار و محلات هدف، دانش آموزان مستعد این مناطق با کمترین امکانات بالاترین سطح علمی را دارند چنانکه کسب رتبه‌های استانی و ملی مبین این واقعیت است.

وی اظهار کرد: دانش‌آموزان این شهرستان سال پیش در کنکور سراسری خوش درخشیدند و در مقایسه با سال‌های گذشته قبولی آنها در رشته‌های شاخص بیشتر شده بود که این دستاورد علمی حاصل تلاش و پیگیری پیامبرگونه رسالت معلمان عزیز است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: در ۲ سال گذشته با تلاش مدیریت آموزش و پرورش و نگاه مهربانانه خیران و نیکوکاران به نسل آینده، سرانه فضای آموزشی این شهرستان افزایش یافته و بخشی از فضاهای فرسوده نیز نوسازی شده است.

ابراهیمی افزود: یکی از چالش‌های آموزش و پرورش سبزوار کمبود نیروی انسانی است چنانکه ورودی‌های جدید با شمار بازنشستگان برابری ندارد با این حال در سال‌های اخیر بازنشستگان عنایت کرده و این شخصیت‌های مانا و ماندگار به مدد آموزش و پرورش آمدند.

وی با بیان اینکه نهاد آموزش و پرورش نقش مهمی در توسعه و تعالی کشور دارد، گفت: در کنار نگاه معلمان به تعالی انسان و نقش محوری در حوزه‌های دینی و اسلامی، بسترهای توسعه کشور و کلید همه ابعاد توسعه در آموزش و پرورش و از ناحیه آموزش وپرورش و وجود گرانمایه معلم است.

به گزارش ایرنا حدود ۶۰ هزار دانش‌آموز در ۲۸۹ مدرسه شهرستان سبزوار تحصیل می کنند.

شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

نظر شما