شناسهٔ خبر: 66422519 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کشف ۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در رشت

محدثه مهدوی

فرمانده انتظامی شهرستان رشت از کشف ۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در بازرسی از یک منزل مسکونی در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ محمود حافظی امروز، ۱۱ اردیبهشت‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران، هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام مالی کشور دانست و اظهار کرد: مجموعه انتظامی در برخورد فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی گفت: در پی دریافت گزارش‌ شرکت توزیع برق شهرستان مبنی بر افزایش مصرف برق و احتمال استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال داخل یک منزل مسکونی در یکی از محله‌های شهررشت، بررسی موضوع در دستورکار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت از تحقیقات نامحسوس صورت گرفته در این زمینه و اطمینان پلیس از صحت خبر دریافتی خبر داد و افزود: ماموران کلانتری۱۱ رشت پس از هماهنگی قضائی به آدرس منزل مسکونی مورد نظر اعزام و در بازرسی از این مکان، ۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال به همراه تجهیزات مربوطه، ۳۷متر کابل برق مسی و یک دستگاه لپ‌تاپ را کشف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات را ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، ادامه داد: در این رابطه متهم ۴۱ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

سرهنگ حافظی در پایان با اشاره به اینکه فعالیت غیرمجاز دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال علاوه بر مضرات اقتصادی باعت اخلال در شبکه برق‌رسانی می‌شود از شهروندان خواست هرگونه اطلاعات و اخبار در این زمینه را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

انتهای پیام

نظر شما