شناسهٔ خبر: 66421433 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسئول موسسه بینش مطهر:

شبهات روز جامعه با نظام فکری منسجم پاسخ داده شود

بیرجند - ایرنا - مسئول موسسه بینش مطهر گفت: شبهات روز جامعه را می‌توان با برخورداری از نظام فکری منسجم پاسخ داد و برای داشتن این نظام باید مطالعه و تفکر صحیح در موضوعات مختلف داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدصالح هاشمی گلپایگانی روز سه‌شنبه در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت استاد شهید مطهری در محل مجتمع غدیر بیرجند افزود: امامین انقلاب اسلامی بر مطالعه آثار شهید مطهری و استفاده از آن تاکید کرده‌اند.

وی اظهار کرد: از نظر شهید مطهری مهمترین آفت یک جامعه نفاق خواص و جهل عوام است و برای نجات از این آفت‌ها باید سطح فکر و فهم و جامعه را بالا برد و این مهم با داشتن نظام فکری محقق می‌شود.

مسئول موسسه بینش مطهر با اشاره به اینکه امروز جنگ ما جنگ فکرها، اندیشه و اعتقادات است، بیان کرد: امروز ما در دنیا، فکر خودمان را صادر می‌کنیم در صورتی که در فکر و اندیشه جوانان خود در داخل کشور دچار مشکل شده‌ایم.

وی با بیان اینکه امروز در خشکسالی اندیشه‌ها در بین نسل جوان مبتلا شده‌ایم‌ عنوان کرد: اگر بخواهیم تمدن، کشور و خانواده را درست کنیم باید فکر و اعتقادات خودمان را درست کنیم که در این زمینه رسالت همه ما سنگین است.

هاشمی گلپایگانی با اشاره به برخی معضلات فرهنگی در جامعه، بیان کرد: باید خلأهای فکری جامعه و نسل جوان را با فکر و قلب پر کنیم، فکرها با حکومت درست نمی شود بلکه با فکر درست می‌شود.

وی براساس آیات قرآن اندیشه و سوال را در اسلام مقدس دانست و گفت: اگر می‌خواهید قدرتمند و مسلط باشید باید ارزش انسانی خودتان را قوی کنید تا بتوانید پاسخگوی سوالات مردم باشید.

مسئول موسسه بینش مطهر با بیان اینکه اندیشه و آثار شهید مطهری برگرفته و استخراج شده از آیات قرآن است، افزود: براساس اندیشه شهید مطهری، فردی که وحدت شخصیت در سه بُعد رفتای، قلبی و عقلی را نداشته باشد کارهای او ناقص و پراکنده انجام می‌شود و نمی‌تواند کار مهم و محوری انجام دهد.

وی با بیان اینکه امامین انقلاب اسلامی بر مطالعه آثار شهید مطهری و استفاده از آن تاکید کردند، ادامه داد: از نظر شهید مطهری مهمترین آفت یک جامعه نفاق خواص و جهل عوام است و برای نجات از این آفت‌ها باید سطح فکر و فهم و جامعه را بالا برد و این مهم با داشتن نظام فکری محقق می‌شود.

نظر شما