شناسهٔ خبر: 66403722 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مسئول موسسه "بینش مطهر" در جمع کارکنان سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی:

آثار شهید مطهری، مبانی فکری انقلاب اسلامی است/ با نظام فکری منسجم می‌توان شبهات امروز جامعه را پاسخ داد

دکتر هاشمی گلپایگانی با بیان اینکه با برخورداری از نظام فکری منسجم می توان شبهات روز جامعه را پاسخ داد، گفت: امامین انقلاب اسلامی بر مطالعه آثار شهید مطهری و استفاده از آن در جامعه به عنوان مبانی فکری ناب تأکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، دکتر سید محمدصالح هاشمی گلپایگانی مسئول موسسه "بینش مطهر" و عضو هیأت جذب وزارت آموزش و پرورش کشور امروز در مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه در ستاد سپاه انصارالرضا علیه‌السلام، گفت: تقارن سالروز شهادت شهید استاد مرتضی مطهری با هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و هفته معلم باعث شده تا بتوانیم ارتباطی بین معرفت و معنویت ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه اندیشه و آثار شهید مطهری برگرفته و استخراج شده از آیات قرآن است، گفت: بر اساس اندیشه شهید مطهری، فردی که وحدت شخصیت در سه بُعد رفتای، قلبی و عقلی را نداشته باشد کار‌های او ناقص و پراکنده انجام می‌شود و نمی تواند کار مهم و محوری انجام دهد.

دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: بر اساس سخنان شهید مطهری برای داشتن وحدت فکری بایستی نظام واحد فکری داشته باشیم.

مسئول موسسه بینش مطهر افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند: "آثار شهید مطهری مبنای فکری نظام کنونی ما است". 

وی با اشاره به نامگذاری سالروز شهادت شهید مطهری به عنوان روز عقیدتی سیاسی در سپاه، گفت: پاسدار اسلام، بایستی پاسدار مبانی فکری انقلاب باشد و این مهم با مطالعه کتاب‌های شهید مطهری و استفاده از تفکر ناب شهید مطهری بدست می‌آید.

هاشمی گلپایگانی ادامه داد: شبهات روز جامعه را با برخورداری از نظام فکری منسجم می‌توان پاسخ داد.

عضو هیأت جذب وزارت آموزش و پرورش کشور تاکید کرد: باید برای داشتن نظام فکری درست مطالعه و تفکر صحیح در موضوعات مختلف داشته باشیم.

مسئول موسسه بینش مطهر، بر کسب علم مفید و اندوختن دانش لازم و ضروری تأکید کرد و گفت: فردی که نتواند به مغز و فکر خود ورودی مفید و درستی داشته باشد و آن‌ها را به خوبی فرآوری کند، جوابگو نیاز خود و نیاز روز نخواهد بود.

وی ادامه داد: از نظر شهید مطهری مهمترین آفت یک جامعه؛ نفاق خواص و جهل عوام است و برای نجات از این آفت‌ها باید سطح فکر و فهم و جامعه را بالا برد و این مهم با داشتن نظام فکری محقق می‌شود.

دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: امامین انقلاب اسلامی بر مطالعه آثار شهید مطهری و استفاده از آن تأکید کردند.

هاشمی گلپایگانی با بیان اینکه تنها با فکر می‌توان فکر را تغییر داد، گفت: مهمترین وظیفه عقیدتی سیاسی این است که با مبانی فکری ناب و معنویت عقل و قلب انسان‌ها را بارور کند.

 

انتهای‌ پیام/

نظر شما