شناسهٔ خبر: 66419090 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

دبیر اجرایی خانه کارگر کرج:

افزایش ٣۵ درصدی دستمزد کارگران، قدرت خرید این قشر را ۵٠ درصد کاهش داد

دبیر اجرایی خانه کارگر کرج: دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان کرج نسبت به دستمزد و شرایط فعلی کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی، گلایه کرد و گفت: دستمزد کارگر ٣۵ درصد افزایش یافت و باعث شد قدرت خرید کارگران و بازنشستگان نسبت به سال گذشته ۵٠ درصد کاهش پیدا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، فرشاد اوجانی امروز به مناسبت روز کارگر در مراسمی که در خانه کارگر شهرستان کرج برگزار شد ضمن تبریک این روز، اظهار داشت: مزد و حقوق با تورم کشور، متناسب نیست و این در حالیست که قدرت خرید کارگران و بازنشستگان نسبت به سال گذشته ۵٠ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به افزایش ٣۵ درصدی دستمزد کارگران در سال جاری،  اظهار کرد: خوشبختانه مقام معظم رهبری امسال در اولین روز هفته کارگر و در دیدار با کارگران به فقیرتر شدن این قشر از جامعه اشاره و تاکید شد که اگر  حال جامعه  کارگری به لحاظ اقتصادی خوب باشد، حال نیمی از جمعیت کشور خوب است.

اوجانی  ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز امنیت شغلی کارگران را مهم دانسته و آنرا مورد توجه مسئولان کشور و از وظایف آنان  دانسته و به نوعی توجه  مسئولان را به اجرای دقیق مفاد قانون کار برای فراهم کردن امنیت شغلی کارگران جلب کردند.

وی گفت: سیاست های کلی تامین اجتماعی که شامل کارگر و غیر کارگر می‌شود مدتها پیش ابلاغ شده منتهی تا کنون کارهایی که باید انجام  بگیرد درست و کامل  انجام  نشده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر کرج تصریح کرد: جامعه کارگری مدتها بر این موضوع  تاکید داشته ولی متاسفانه تصمیماتی خارج از  سیاست‌های کلی  تامین اجتماعی اتخاذ می‌شود.

وی گفت: تشکل‌های کارگری باید  نگاه خود به جامعه کارگری را اصلاح کنند و نگاه از بالا به پایین نداشته باشند بلکه خودشان را با جامعه کارگری همراه کنند.

اوجانی تصریح کرد: کانون بازنشستگان تامین اجتماعی در حال حاضر  تلاش می‌کند که مزایای  جانبی حقوق بازنشستگان را  افزایش دهند که البته رقم زیادی نیست ولی باب خوبی برای سنوات سال‌های آینده باز می‌کند.

وی گفت: اضافه شدن یک میلیون تومان به حقوق بازنشستگانی که کف حقوق سازمان را دریافت می‌کنند برای منبع مالی ٧۵٠ هزار میلیارد تومان، عددی نیست لذا مدیریت  سازمان تامین اجتماعی می‌بایست نگاه حمایتی  نسبت به حداقل بگیران خود داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما