شناسهٔ خبر: 66416944 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران؛

ساختمان های آموزشی سراسر کشور دانشگاه پیام نور به نام شهدای دانشجو نامگذاری شد

مراسم گرامیداشت مقام استاد با افتتاح و نام گذاری همزمان زمین ورزشی سازمان مرکزی و ساختمان های آموزشی سراسر کشور به نام شهدای دانشجوی دانشگاه پیام نور با حضور امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ،در این مراسم که با حضور هیات رئیسه دانشگاه، مدیران کل سازمان مرکزی و روسای استان های دانشگاه پیام نور برگزار شد؛ قاضی زاده هاشمی ضمن قدردانی از دانشگاه برای زنده نگه داشتن نام شهدا اظهار داشت: دانشگاه پیام نور دانشگاه شهیدپروری است که عمده شهدای این دانشگاه در قالب شهدای مدافع حرم، امنیت و سلامت تقدیم انقلاب شده اند.

وی تصریح کرد: چنین فضا و محیط شهیدپروری کمتر در سایر دانشگاه های کشور دیده می شود، لذا باقی دانشگاه ها می توانند فضای معنوی و انقلابی دانشگاه پیام نور را الگو قرار دهند. معاون رئیس جمهور درباره شهدا نیز گفت: هر فردی نمی تواند به درجه ایثار و شهادت برسد زیرا نیاز به ملزومات مهمی در زندگی و شخصیت فردی و اجتماعی دارد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که می‌فرمایند؛ اگر شهادت قله است دامنه‌اش پدر و مادر شهید است تصریح کرد: در مجاهدتی که شهید انجام داده و توانسته است به این عالم پشت کند و به قله برسد، در بستر تربیت این پدر و مادر به نتیجه رسیده است و البته که اینها در مقام شهید شریک‌اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین تصریح کرد: در این ایام دو نوع تفکر وجود دارند که در حال تقابل با یکدیگرند یک تفکر خودمحور است و اعتقاد دارد که برای خود دیگری را خواهم کشت و زن و کودک نیز نمی شناسد ولی در برابر این تفکر، نگاه توحیدی و مکتبی شهدا وجود دارد که بر این باورند من برای دیگری از خود خواهم گذشت. قاضی زاده هاشمی در پایان افزود: نظام سلطه جهانی که بر پایه ظلم بنا نهاده است خون بی گناه و به ناحق مردم فلسطین و غزه را می ریزد و قلب ها را به درد می آورد ولی این ظلم پایدار نخواهد ماند.

معاون رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود از دانشگاه پیام نور به جهت تجلیل و تکریم شهدای گرانقدر، این حرکت شایسته در نامگذاری ساختمان های دانشگاه به نام شهدا را مبارک دانست و آن را مایه ی برکت و مباهات خواند. در پایان مراسم نیز علاوه بر تجلیل از برخی اساتید دانشگاه پیام نور به مناسبت روز معلم، به صورت ویدئو کنفرانسی ساختمان های آموزشی سراسر کشور به نام شهدای دانشجوی دانشگاه پیام نور مزین شد.

رئیس دانشگاه پیام نور  در این آیین مطرح کرد: قریب به 2600 دانشجوی دانشگاه منتسب به خانواده شهدا و ایثارگر هستتند/ دانشگاه پیام نور مفتخر به تقدیم 98 شهید به انقلاب اسلامی است.

ابراهیم  تقی زاده رئیس دانشگاه پیام نور اظهار داشت: دانشگاه پیام نور دانشگاهی مردمی و مولود انقلاب اسلامی است که قریب به 2600 دانشجوی این دانشگاه منتسب به خانواده های معظم شهدا و ایثارگرا می باشند که در حال تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور همچنین افزود: دانشگاه پیام نور یک دانشگاه ارزشی است که از مجموع 3300 عضو علمی دانشگاه بیش از 400 عضو منتسب به خانواده شهدا و ایثارگر و از مجموع 6600 کارمند دانشگاه قریب به 2000 کارمندان دانشگاه از خانواده های معظم شهدا و ایثارگرا می باشند.

وی در این مراسم درباره تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شرکتی نیز افزود: در اجرای طرح تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر، 300 نفر از نیروهای شرکتی دانشگاه به رسمی قطعی تبدیل شدند. دکتر تقی زاده همچنین به آمار شهدای دانشجوی دانشگاه پیام نور اشاره کرد و افزود: دانشگاه پیام نور 98 شهید تقدیم انقلاب و مردم ایران کرده است که 43 شهید مدافع امنیت و سلامت و 55 شهید مدافع حرم را شامل می شود.

نظر شما