شناسهٔ خبر: 66416616 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازداشت بیش از ۹۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در آمریکا

رئیس انجمن همبستگی فرانسه و فلسطین روز دوشنبه در صفحه کاربری خود در ایکس نوشت: پلیس آمریکا برای آنکه اجازه دهد نسل کشی در غزه به آرامی ادامه یابد، ظرف حدود ده روز دستکم ۹۰۰ دانشجو را بازداشت کرده است.

صاحب‌خبر -

بازداشت بیش از ۹۰۰ دانشجو در آمریکا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ توفیق تاهانی، رئیس انجمن همبستگی فرانسه و فلسطین روز دوشنبه در صفحه کاربری خود در ایکس نوشت: پلیس آمریکا برای آنکه اجازه دهد نسل کشی در غزه به آرامی ادامه یابد، ظرف حدود ده روز دستکم ۹۰۰ دانشجو را بازداشت کرده است.

 

گسترش دامنه اعتراضات و بازداشت معترضان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
پلیس امشب (به وقت محلی) در دانشگاه تگزاس، در شهر آستِن معترضان حامی را یک به یک بازداشت کرد. ماموران دست‌های این معترض را بستند و در حالی که فریاد می‌کشید او را کشان کشان از محل اردوی اعتراضی بیرون کشیدند و با خود بردند. مسئولان دانشگاه می‌گویند تظاهرکنندگان به دستور‌های مکرر آنها بی اعتنایی کرده اند و گمان می‌رود بیشتر معترضان وابسته به دانشگاه نیستند. از زمان شروع اعتراضات به جنگ غزه در محوطه دانشگاه‌های آمریکا تاکنون بیش از هزار نفر دستگیر شده اند. در دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس صد‌ها دانشجو در حمایت از اعتراضات کلاس‌های درک را ترک کردند.
اینجا صد‌ها دانشجو هستند که نمی‌توانند وارد محل اردوی اعتراضی شوند. برای همین تلاش می‌کنند به یکی از ساختمان‌های محوطه دانشگاه نفوذ کنند.
یکی از مقامات دانشگاه کلمبیا به تظاهرکنندگان گفت دانشگاه با سلب سرمایه گذاری از اسرائیل موافقت نخواهد کرد و آنها باید تا امروز (دوشنبه به وقت محلی) محل اردوی اعتراضی را ترک کنند، در غیر این صورت تعلیق خواهند شد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11059905"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4220236/11059905?width=600&height=350"></script></div>

 

حمله پلیس آمریکا به دانشگاه تگزاس
پلیس آمریکا به دانشگاه تگزاس یورش برد و ده‌ها تظاهرکننده حامی فلسطین را دستگیر کرد.
پلیس ایالت تگزاس، مجهز به تجهیزات شبه نظامی سنگین، به دانشگاه تگزاس در آستین یورش برد تا اردوگاه دانشجویی را در همبستگی با فلسطین جمع آوری کند.
جی هارتزل، رئیس دانشگاه تگزاس در آستین نیز موضع شدیدی نسبت به اعتراضاتی که در دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده به راه افتاده، اتخاذ کرد. این موضع رئیس دانشگاه تگزاس با واکنش شدید صد‌ها نفر از اعضای هیئت علمی همراه شد که به دنبال برکناری او هستند.
عصر دیروز، ۵۳۹ عضو هیئت علمی در نامه‌ای اعلام کردند که هارتزل به طور غیر ضروری دانشجویان، کارکنان و استادان را در معرض خطر قرار می‌دهد. 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11059909"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4220236/11059909?width=600&height=350"></script></div>

 

بازداشت دانشجویان معترض از سوی نیرو‌های پلیس آمریکا
رسانه‌های آمریکایی از اقدام نیرو‌های پلیس این کشور در متفرق کردن تجمع دانشجویان در دانشگاه ویرجینیا که خواستار برقراری آتش بس در غزه هستند خبر دادند.
شبکه تلویزیونی المیادین با اعلام این خبر اعلام کرد نیرو‌های پلیس امریکا تظاهرات دانشجویان و فعالان مقابل دانشگاه تولین در اعلام همبستگی با فلسطینی‌ها را سرکوب کردند و شماری از دانشجویان و فعالانی که در اعلام همبستگی با فلسطینی‌ها مقابل دانشگاه شهر نیواورلینز تجمع کرده بودند بازداشت کردند. این درحالیست که دانشگاه ویسکانسین در ایالت ویسکانسین امریکا نیز به انقلاب دانشجویان امریکا درحمایت از ملت فلسطین ملحق شده است.
نیرو‌های پلیس آمریکا با حمله به تظاهرکنندگان در دانشگاه تگزاس در شهر استین که خواستار برقراری آتش بس در نوار غزه و پایان حمایت‌های امریکا از اسرائیل هستند، شماری از آنها را بازداشت کردند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11059913"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4220236/11059913?width=600&height=350"></script></div>

 



استفاده پلیس آمریکا از اسپری فلفل علیه دانشجویان دانشگاه تگزاس
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پلیس آمریکا برای متفرق کردن دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه تگزاس از اسپری فلفل استفاده کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11059918"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4220236/11059918?width=600&height=350"></script></div>




تقابل پلیس آمریکا با تظاهرکنندگان در دانشگاه تگزاس در آستین
شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارشی درباره تقابل پلیس آمریکا با تظاهرکنندگان در دانشگاه تگزاس در آستین پخش کرد.
تشدید تنش توسط مجریان قانون در محوطه دانشگاه تگزاس در آستین وجود دارد. اکنون حدود یک ساعت است که یکی از همکارانم به نام اد لاوندایر را می‌بینیم که در صحنه گزارش می‌دهد که در آنجا یک اردوگاه کوچک برپا شده است. این دقیقا وسط پردیس بود. شما ده‌ها نفر را می‌بینید که آنجا بودند. مقامات سپس به آن گروه هشدار دادند و گفتند که باید متفرق شوند. این همان چرخه تشدید تنش معمولی است که در بسیاری از این اعتراضات دیده‌ایم، زمانی که مشخص شد این متجاوزانی هستند که در محل هستند و دانشگاه می‌خواهد آنها را حذف کند، سپس به نزد مجریان قانون می‌روند، مجری قانون آن هشدار را می‌دهد و سپس در نهایت وارد خواهد شد. اکنون، ما چندین سازمان مجری قانون را در اینجا می‌بینیم. می‌توانم به شما بگویم، من فارغ التحصیل دانشگاه آستین هستم. این بخشی نمادین از آن دانشگاه است که در آن پلیس آستین دارید، پلیس دانشگاه دارید و همچنین می‌توانید سربازان ایالت تگزاس را ببینید که با تجهیزات کنترل جمعیت خود در حال حرکت بودند. به نظر می‌رسد چند نفری که بیرون آورده شده اند توسط نیرو‌های حافظ قانون بازداشت شده اند، اما در درجه اول به نظر می‌رسد که هدف نیروی پلیس این بوده است که این موانع را که این گروه در اطراف این اردوگاه موقت ایجاد کرده بودند، از بین ببرد که اساساً میز‌های تاشو بودند و هنوز در حال حاضر دیده نمی‌شوند. اگر واقعاً دستگیر شوند، برای بقیه آن افراد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اما قطعا، همانطور که اشاره کردم، در آستین شاهد تشدید تنش هستیم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11059919"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4220236/11059919?width=600&height=350"></script></div>

 

 

تعلیق چهار دانشجوی حامی فلسطین در دانشگاه کرنل نیویورک
دانشگاه کُرنِل در ایالت نیویورک چهار دانشجوی معترض را که در تظاهرات حامیان فلسطین شرکت کرده بودند، از ادامه تحصیل تعلیق کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، شماری از دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا در جنبشی خودجوش، خواستار پایان حملات رژیم صهیونیستی به غزه و اجرای آتش بس هستند. مقامات دانشگاه کرنل اعلام کردند دلیل تعلیق شماری از دانشجویان، برپایی چادر‌های اعتراضی در مکان‌هایی بود که برای آنها درخواست مجوز نشده بود. در برخی دانشگاه‌ها در سراسر آمریکا، بسیاری از دانشجویان در داخل محوطه دانشگاه‌ها اقدام به برپایی چادر‌های اعتراضی و تحصن علیه خشونت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه کرده اند. آنها از مقامات دانشگاه خواستند سرمایه گذاری در شرکت‌های مرتبط با ارتش رژیم اسرائیل را متوقف کنند. نیک ویلسون یکی از دانشجویان سال دومی است که دو روز پیش به علت حضور در تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه، از ادامه حضور در کلاس‌های درس محروم شد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11059908"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4220236/11059908?width=600&height=350"></script></div>




دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه پرینستون مانع فیلمبرداری می‌شوند
پیام رسان ایکس (توئیتر سابق) تصاویری از معترضان در دانشگاه پرینستون در آمریکا را پخش کرد.
در این تصاویر معترضان با در دست داشتن پارچه‌هایی اجازه فیلمبرداری نمی‌دهند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11059926"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4220236/11059926?width=600&height=350"></script></div>

 

تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه کلمبیا نیویورک

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11059915"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4220236/11059915?width=600&height=350"></script></div>

 

 

 

نظر شما