شناسهٔ خبر: 66416098 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعلام آماده باش دستگاه های امدادی

بارش‌های رگباری مهمان استان اصفهان می شود

در پی اعلام هشدار هواشناسی برای روز پنجشنبه، دستگاه‌های امدادی در حالت آماده باش هستند.

صاحب‌خبر -

بارش‌های رگباری مهمان استان اصفهان می شودبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی گفت: بر این اساس بارش‌های رگباری طی روز پنج شنبه در تمامی مناطق استان اتفاق خواهد افتاد.
منصور شیشه فروش با بیان اینکه آماده باش مدیریت بحران استان به دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان اعلام شده است، افزود: با فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی و محلی از روز چهارشنبه تا جمعه هفته جاری مرخصی نیروهای امدادی لغو شده است.


وی با بیان اینکه با توجه به بارش‌های هفته گذشته در مناطق شمال و شرق استان منجر به وقوع سیلاب‌های محلی و جمع شدن رسوبات در مسیر رودخانه‌ها و دهانه پل‌ها شد، ادامه داد: مستعد بودن شرایط سیلاب‌های محلی در مناطق فوق به علت رطوبت خاک مدیریت بحران را بر آن داشت به اداره راهداری، شهرداری‌ها، آب منطقه‌ای، بخشداری‌ها و دهیاران و سایر دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شده است.

شیشه فروش با بیان اینکه تقویت تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در جاده‌ها با تامین اقلام ضروری و پیش بینی ظرفیت‌های اسکان اضطراری انجام شده است، ادامه داد: خودداری از سفرهای غیر ضروری در محورهای شمال و شرق استان و پرهیز از صعود به ارتفاعات و توجه به توصیه‌های پلیس در جاده‌ها ضروری است.
وی ادامه داد: همچنین بر حفاظت محصولات و سازه‌های کشاورزی، گلخانه‌ها واحدهای دام و طیورو شبکه‌های آب و گاز در برابر سیل، تندباد و گرد و خاک و بارش رگبار باران توصیه می شود.

نظر شما