شناسهٔ خبر: 66415947 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تراکتور - استقلال/ ماندن در کورس سهمیه یا حفظ صدر جدول؟

تقابل حساس تراکتور و استقلال برای هر دو تیم اهمیت بالایی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، یکی دیگر از رقابت‌های جذاب هفته بیست و پنجم لیگ برتر تقابل تراکتور و استقلال در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز است. 

سرخپوشان تبریز از ساعت ۱۷ در ورزشگاه یادگار امام میزبان آبی‌پوشان تهران هستند. دو تیم در حالی برابر هم قرار می‌گیرند که انگیزه‌های متفاوتی دارند. تراکتور ۴۰ امتیازی دیگر شانسی برای قهرمانی ندارد، اما این امید را دارد که بتواند سهمیه لیگ نخبگان را به دست آورد؛ بنابراین با تمام توان بازی خواهد کرد تا با حمایت حداکثری هواداری پرشور خود برنده این بازی باشد و شکست دور رفت را تلافی کند. جدایی ناگهانی پاکو خمز باعث شد تا مدت کوتاهی محمد نصرتی سرمربی باشد و پس از آن قرار بر این شد یحیی گل‌محمدی هدایت تراکتور را بر عهده بگیرد، اما مشکل او هنوز حل نشده تا حمید مطهری به عنوان کمک اول گل‌محمدی، مسئولیت فنی تیم را بر عهده داشته باشد. اتفاقی که برای اولین بار در دیدار قبلی سرخپوشان مقابل ذوب‌آهن در جام حذفی رخ داد.  

استقلال که با ۵۳ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی ایستاده برای حفظ این جایگاه مهم می‌بایست در بازی خارج از خانه برنده باشد. تیم جواد نکونام در این فصل بیشتر پیروزی‌های خود را اقتصادی به دست آورده و به نظر می‌رسد با همین تدبیر به دنبال عبور از تراکتور است. آبی پوشان با اختلاف یک امتیاز در صدر هستند و اگر برنده نشوند احتمال آنکه صدر جدول را از دست بدهند بسیار زیاد است. نکونام در بازی فردا آرمین سهرابیان و رافائل سیلوا را به دلیل مصدومیت و سید حسین حسینی را به علت محرومیت در اختیار ندارد. ضمن اینکه مویت یامگا و مهدی مهدی‌پور را تا پایان فصل از دست داده است.  

استقلال و تراکتور تا به حال ۵۵ بار به مصاف یکدیگر رفتند که ۲۷ مسابقه با پیروزی آبی‌پوشان پایتخت و ۱۴ بازی با برتری سرخپوشان دیار آذربایجان همراه بوده و ۱۴ دیدار از رویارویی‌های دو تیم نیز با تساوی به پایان رسیده است.در بازی فصل گذشته تراکتور 7 گل از استقلالِ ساپینتو دریافت کرد و در بازی رفت نیز متحمل شکست شد تا تراکتوری ها حالا به دنبال انتقام از استقلال باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما