شناسهٔ خبر: 66414075 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همکاری ایران و اوگاندا در موضوع زنان و خانواده

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با معاون نخست وزیر اوگاندا دیدار و گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

*همکاری‌های مشترک ایران و اوگاندا در موضوع زنان و و خانواده

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در دیدار با خانم روکیا، معاون نخست وزیر اوگاندا، با اشاره به سوابق همکاری دو کشور گفت: بین ایران و اوگاندا همواره ارتباط و مناسبات خوبی وجود داشته است؛ در سازمان ملل نیز همکاری خوبی داشته‌ایم که امیدواریم این همکاری ادامه و بهبود یابد.

خزعلی به رشد چشمگیر زنان ما در زمینه‌های مختلف خصوصاً علمی و بهداشتی اشاره کرد و گفت: در بخش‌های کارآفرینی، صنایع دستی و مشاغل خانگی نیز زنان ما توانسته اند کارگاه‌های کوچک و بزرگ را راه‌اندازی کنند.

وی افزود: ما می‌توانیم در همه این زمینه‌ها با یکدیگر مشارکت داشته باشیم. همچنین در زمینه فقرزدایی، تغییرات اقلیمی و تحریم‌ها نیز می‌توانیم کنار یکدیگر باشیم و جبهه متحدی را تشکیل دهیم.

خزعلی به برخی سیاست‌ها و برنامه‌های حمایتی دولت برای بانوان نظیر مشاغل منعطف، ۹ ماه مرخصی زایمان، کسر موظف برای مادران دارای کودک زیر ۶ سال، سپردن نفقه به مرد و قوانین مربوطه اشاره کرد و افزود: ما معتقدیم برابری جنسیتی همیشه به نفع زنان نیست و اقتضائات جسمی و روانی زنان باید مورد توجه ویژه باشد.

وی ابتکار عمل رئیس جمهور کشورمان در طرح ایده جنبش تعهد به خانواده را معرفی و از معاون نخست وزیر اوگاندا دعوت به پیوستن به آن کرد که با استقبال خانم روکیا قرار گرفت.

خانم روکیا، معاون نخست وزیر اوگاندا در این دیدار گفت: ما می‌توانیم در زمینه‌های مختلف توانمندسازی زنان اعم از علم و فناوری، بهداشت و سلامت و صنایع دستی با یکدیگر همکاری داشته باشیم. وی به اقدامات کشورش در حمایت از ورود بانوان به مجلس و دانشگاه اشاره نمود، اما از فشار مضاعف بر زنان ناشی از مسئولیت‌های شغلی و وظایف منزل ابراز نارضایتی کرد. در پایان این دیدار طرفین بر توسعه همکاری‌های مشترک توافق کردند.

نظر شما