شناسهٔ خبر: 66413989 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

گامی دیگر برای ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد

زینب اسکینی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: با پایان کاوش‌های جدید از تپه قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد قدمت سکونت انسان در این عرصه تاریخی به بیش از ۵هزار سال رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، عطا حسن‌پور روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه با اشاره به آخرین مرحله از کاوش باستان شناسان از تپه قلعه فلک‌الافلاک خرم آباد گفت: در آخرین کاوش‌ها به این نتیجه رسیدیم که سکونت انسان در این تپه به دوران قبل از عصر مفرغ یعنی مس و سنگ و حدود 5۴۰۰ سال پیش برمی‌گردد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اظهار داشت: در اجرای فصل جدید کاوش باستان شناسان از تپه قلعه فلک‌الافلاک، عرصه‌ای به طول ۲۵ متر و عرض دو متر مورد کاوش و بررسی قرار گرفت که بقایای سکونت انسان در چندین دوره تاریخی کشف شد.

او گفت: پرونده قلعه فلک‌الافلاک و دره خرم‌آباد سال گذشته برای ثبت در میراث جهانی به عنوان سهمیه ۲۰۲۴ ایران به سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد، یونسکو، ارسال شده است که این کاوش هدفمند و علمی با شناخت لایه‌های دقیق باستان‌شناسی برای پیوست تاریخی و علمی پرونده ثبت جهانی بسیار بااهمیت است.

انتهای پیام/

نظر شما