شناسهٔ خبر: 66407542 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گامی دیگر برای ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک خرم آباد

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان گفت: با پایان کاوش‌های جدید از تپه قلعه فلک الافلاک خرم آباد قدمت سکونت انسان در این عرصه تاریخی به بیش از ۵ هزار سال رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، عطا حسن پور با اشاره به آخرین مرحله از کاوش باستان شناسان از تپه قلعه فلک الافلاک خرم آباد گفت: در آخرین کاوش‌ها به این نتیجه رسیدیم که سکونت انسان در این تپه به دوران قبل از عصر مفرغ یعنی مس و سنگ و حدود پنج هزار و ۴۰۰ سال پیش برمی گردد.

وی اظهارداشت: در اجرای فصل جدید کاوش باستان شناسان از تپه قلعه فلک الافلاک، عرصه‌ای به طول ۲۵ متر و عرض دو متر مورد کاوش و بررسی قرار گرفت که بقایای سکونت انسان در چندین دوره تاریخی کشف شد.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، پرونده قلعه فلک الافلاک و دره خرم آباد سال گذشته برای ثبت در میراث جهانی به عنوان سهمیه ۲۰۲۴ ایران به سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد، یونسکو، ارسال شده است که این کاوش هدفمند و علمی با شناخت لایه‌های دقیق باستان شناسی برای پیوست تاریخی و علمی پرونده ثبت جهانی بسیار بااهمیت است.

<div id="video-display-embed-code_11058318"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4219911/11058318?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما