شناسهٔ خبر: 66413478 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

در دیدار با امام جمعه مسجدسلیمان مطرح شد؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان: بختیاری‌ها نماد غیرت و میهن پرستی‌اند/ مسجدسلیمان در دفاع مقدس هم جز اولین‌ها است

سردار مرادحاجتی گفت: مردان غیور بختیاری شهر مسجدسلیمان که مزین به وجود هزار شهید است در اولین ساعات گذشته از آغاز جنگ با لباس و تفنگ‌های عشایری خود به سوی مرزها گسیل شدند تا جلوی دشمن را بگیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خوزستان، سردار سرتیپ دوم پاسدار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان امروز در دفتر خود میزبان حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «سید حسن سیداحمدی» امام‌جمعه مسجدسلیمان بود.

وی در این دیدار به نقش برجسته مسجدسلیمان در دوران دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: مسجدسلیمان همان گونه که در خیلی موارد به شهر اولین‌ها مشهور است در دفاع مقدس نیز جز اولین‌ها بوده است.

سردار مرادحاجتی گفت: مردان غیور بختیاری این شهر که مزین به وجود هزار شهید است در اولین ساعات گذشته از آغاز جنگ با لباس و تفنگ‌های عشایری خود به سوی مرزها گسیل شدند تا جلوی دشمن را بگیرند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان افزود: متاسفانه به نقش بی بدیل گردان سلمان و همه نیروهایی که از شهرهای مختلف بختیاری نشین در این گردان حماسه‌ها آفریدند پرداخته نشده است و نسل امروز مسجدسلیمان، ایذه، لالی، هفتکل و اندیکا شاید به خوبی نمی‌دانند که فرزندان دیروز شهرشان چگونه غیرتمندانه در مقابل دشمن تا دندان مسلح جنگیدند.

امام جمعه مسجدسلیمان نیز بر آمادگی برای راه اندازی دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این شهر خبر داد و بیان داشت: وجود دفتر حفظ آثار و راه اندازی موزه در مسجدسلیمان می‌تواند این عقب ماندگی‌ها را تا حدودی جبران کند.

وی افزود: مسجدسلیمان در حوزه انتشار فرهنگ دفاع مقدس و بیان رشادت‌های فرزندان این شهر و ثبت زندگی شهدایش از جمله «بهنام محمدی» و دیگر سرداران پر افتخارش، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و باید نسبت به انتشار این مفاهیم ارزشی همه همصدا و همدل شویم تا شرمنده نسل فردای این منطقه نباشیم.

در پایان این نشست مقرر شد در آینده‌ای نزدیک، محلی برای راه اندازی دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مسجدسلیمان جانمایی و نیرویی به عنوان نماینده این اداره کل در شهر هزار شهید مسجدسلیمان معرفی شود تا پیگیر امورات حوزه دفاع مقدس در شهر اولین‌ها باشد.

انتهای پیام/

 

نظر شما