شناسهٔ خبر: 66399655 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تأکید بر لزوم پیاده‌روی پیش از اعزام به حج

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت از سلامتی زائران عمره‌گزار ایرانی در مکه و مدینه خبر داد و به زائران حج تمتع توصیه کرد پیاده‌روی روزانه را آغاز کنند.

صاحب‌خبر -

طاهر درودی، معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارتطاهر درودی، معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به حضور زائران عمره مفرده ایران در شهرهای مکه و مدینه، در خصوص وضعیت سلامتی زائران ایرانی گفت: از چند روز گذشته حج عمره آغاز شده و همزمان با حضور زائران ایرانی در مکه و مدینه درمانگاه‌های مرکز پزشکی در این شهرها ارائه خدمات به زائران را آغاز کرده است.

وی با اعلام این مطلب که خدمات درمانی سطح بالاتر و خدمات بیمارستانی در صورت نیاز از سیستم بهداشت و درمان سعودی دریافت می‌شود، گفت: در چند روز گذشته زائران ایرانی مشکل خاصی نداشتند و فقط یک مورد اعزام به بیمارستان داشتیم که مشکل خاصی نبود. 

درودی افزود: بقیه مراجعات به درمانگاه‌های هلال احمر مراجعات سرپایی و معمولی است و ارائه خدمات به زائران در هر دو شهر در حال انجام است.

وی در خصوص وضعیت گرمای هوای عربستان گفت: شدت گرمای هوا به شدت زمان حج تمتع نیست، چون هنوز اوایل بهار است ولی هوای شهرهای مکه و مدینه حدود 38 درجه است که با توجه به اینکه زائران باید برای حضور در حرم‌ها پیاده‌روی کنند، ممکن است گرمای هوا موجب ایجاد گرمازدگی شود؛ به همین دلیل توصیه ما استفاده از لباس‌های رنگ روشن و نخی، استفاده از کلاه، عینک آفتابی و کرم‌های ضد آفتاب است. همچنین مصرف آب فراوان به صورت مکرر توصیه می‌شود.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت از اتمام معاینات پیش از اعزام زائران حج تمتع نیز خبر داد و گفت: فقط تعداد بسیار معدودی از زائران باید مشاوره تخصصی دریافت کنند، برخی این مشاوره‌ها را دریافت کرده‌اند یا منتظر نتیجه هستند.

وی به زائران حج تمتع سال جاری توصیه اکید کرد، پیاده‌روی و افزایش فعالیت فیزیکی خود را آغاز کنند و افزود: شرایط زندگی ما در ایران با شرایط فعالیت در حج متفاوت است و قطعاً باید زائران فعالیت بیشتر فیزیکی به خصوص پیاده‌روی داشته باشند تا شرایط بدنی خود را برای مناسک حج آماده کنند. 

یادآور می‌شود، پس از 9 سال تعطیلی عمره مفرده، از سوم اردیبهشت‌ماه اعزام زائران عمره مفرده به سرزمین وحی آغاز شده و قرار است تا قبل از مناسک حج تمتع حدود پنج هزار زائر ایرانی، اعمال عمره مفرده را به جا بیاورند. 

انتهای پیام

نظر شما