شناسهٔ خبر: 66392256 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خمین با کمبود ۱۳۳ معلم در مقطع متوسطه مواجه است

خمین - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش خمین گفت: نظام تعلیم و تربیت در زادگاه امام راحل با کمبود ۱۳۳ معلم در مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم مواجه است.

صاحب‌خبر -

محمدحسن محمدی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم،افزود: سال گذشته ۱۰۰ معلم در خمین بازنشسته شدند و امسال نیز ۱۶۰ معلم دیگر بازنشسته می‌شوند.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۷ نفر از دانشگاه فرهنگیان، سه سرباز معلم، ۲۴ نفر در قالب ماده ۲۸ و هفت طلبه وظیفه جذب آموزش و پرورش خمین شدند.

مدیر آموزش و پرورش خمین تاکید کرد: در هیچ یک از مناطق روستایی خمین مدرسه بدون معلم وجود ندارد و حتی در صورت حضور یک دانش‌آموز نیز معلم در آن مدرسه تدریس می‌کند.

محمدی گفت: یک‌هزار و ۴۶۰ معلم در ۱۶۰ مدرسه خمین به تدریس اشتغال دارند که ۶۰ درصد این معلم‌ها زن هستند.

مدیر آموزش و پرورش خمین در بخش دیگری از سخنان خود ۱۲ اردیبهشت ماه ، مصادف با سالروز شهادت فیلسوف گرانقدر حضرت آیت الله شهید مرتضی مطهری را فرصتی برای قدردانی از سرابازان خط مقدم جهاد علمی دانست.

وی گلباران قبور مطهر شهدا، دیدار با امام جمعه خمین، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی، فرهنگیان بازنشسته و فوت شده ، تقدیر از ۱۰ معلم نمونه و برگزاری مسابقات ورزشی را از برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم در این شهرستان بیان کرد.

مدیر آموزش و پرورش خمین افزود: این شهرستان ۳۲ معلم شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که ۲ نفر از این شهدا از سرداران به نام دوران دفاع مقدس بوده‌اند.

محمدی اظهار کرد: ۱۴۰ معلم در خمین فرم درخواست معلم نمونه را تکمیل کردند که از این تعداد ۴۹ نفر تأیید و سه معلم به‌عنوان منتخب منطقه‌ای به استان معرفی شدند.

وی ادامه داد: در بخش شناسایی عوامل اجرایی نمونه در مدارس نیز ۲۷ نفر متقاضی بودند که پس از بررسی کارشناسان ، پنج نفر به‌عنوان منتخب برتر به استان معرفی شدند.

مدیر آموزش و پرورش خمین یادآور شد: پویش شناسایی معلم ماندگار به منظور معرفی معلمان الگو و فداکار تا ۳۰ خرداد ادامه دارد.

خمین در جنوب استان مرکزی است و ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت ۱۰۵ هزار نفری این شهرستان دانش آموز هستند.

نظر شما