شناسهٔ خبر: 66795771 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد:

تولید ۲۳ هزار تن پنیر پیتزا در میاندوآب

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: سالانه بیش از ۲۳ هزار تن پنیر پیتزا در این شهرستان تولید می‌شود.

صاحب‌خبر -

تولید ۲۳ هزار تن پنیر پیتزا در میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رضا مقدم، اظهار کرد: میاندوآب یکی از مراکز مهم دامپروری و تولید پنیر پیتزا در شمال غرب کشور است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به فعالیت شش واحد تولید پنیر پیتزا در این شهرستان، افزود: سالانه بیش از ۲۳ هزار تن پنیر پیتزا در میاندوآب تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی گفت: با فعالیت صنایع تولید پنیر پیتزا در شهرستان میاندوآب علاوه بر جذب حدود ۷۰ هزار تن شیر خام تولیدی دامداران شهرستان، برای ۹۶ نفر به‌صورت مستقیم و پایدار و ۲۰۰ نفر به طور غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم شده است.

مقدم با اشاره به بازدید معاون استاندار و فرماندار این شهرستان از یک واحد تولید پنیر پیتزا در روستای شیبلوی میاندوآب باهدف تسهیل و رفع موانع تولید، تصریح کرد: این واحد تولید پنیر پیتزا در روستای شیبلو با صرف اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال، در زمینی به مساحت دو هزار مترمربع و دارای یک هزار و ۲۰۰ مترمربع تأسیسات مسقف، احداث و در شهریورماه سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: با فعالیت این واحد تولیدی علاوه بر تولید سالانه دو هزار تن پنیر پیتزا، برای تعداد ۱۵ نفر به طور مستقیم زمینه اشتغال ایجاد شده است.

وی ادامه داد: این طرح جهت توسعه و افزایش ظرفیت تولید خود، نیازمند دریافت تسهیلات سرمایه در گردش است.

میاندوآب یکی از قطب‌های مهم کشاورزی و دامپروری در آذربایجان غربی و منطقه به شمار می‌رود که سالانه بیش از ۹۰۲ هزار تن محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید شده و دارای برند‌های ملی و منطقه‌ای در تولید محصولاتی مانند نهال، شیر، علوفه و زراعت چوب است.

شهرستان میاندوآب، شهری با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و کریدور شمال غرب کشور بوده و پل ارتباطی بین استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و زنجان به شمار می‌رود و از جایگاه بسیار مهمی در منطقه برخوردار است.

نظر شما