شناسهٔ خبر: 66387224 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ارائه خدمات رایگان روانشناسی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد

تهران - ایرنا - رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: اکنون حدود یکهزار روانشناس و مشاور متخصص در مراکز روانشناسی در حال خدمت رایگان به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از کمیته امداد، سیدمرتضی بختیاری روز یکشنبه در همایش بزرگداشت «روز روانشناس و مشاوره» با اشاره به فعالیت کلینیک‌های راه زندگی برای ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره به مددجویان افزود: در همه مراکز استان‌های کشور کلینیک‌های روانشناسی و مشاوره برای خدمت‌رسانی به مددجویان فعال شده است.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه خدمات کلینیک‌های راه زندگی(رز) برای سایر اقشار نیازمند نیز فراهم است، اظهار داشت: این خدمات شامل مشاوره فردی و گروهی، آموزش‌های پیشگیرانه و روان‌سنجی و سایر خدمات در حوزه روانشناسی و مشاوره برای جامعه هدف است.

بختیاری با تقدیر از همکاری سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، تاکید کرد: با همکاری سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در همه دفاتر کمیته امداد، روانشناس متخصص مستقر شده است و همچنین با مراکز دارای صلاحیت قرارداد امضا شده تا مددجویان بتوانند بدون پرداخت هزینه، از خدمات باکیفیت این مراکز برخوردار شوند.

استقرار کلینیک‌های مشاوره مددجویان در ۲۸۰۰ کتابخانه عمومی سراسر کشور
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز گفت: با امضای تفاهم‌نامه با کمیته امداد، کلینیک‌های مشاوره و روانشناسی راه زندگی در ۲۸۰۰ کتابخانه عمومی و هزار کتابخانه مشارکتی و خصوصی در سراسر کشور مستقر می‌شود.

مهدی رمضانی افزود: ظرفیت خوبی در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور وجود دارد که می‌تواند برای دسترسی مردم در حوزه خدمات فرهنگی و اجتماعی استفاده شود. دسترسی عادلانه به امکانات مختلف یکی از برنامه‌های دولت است که در زمینه خدمات مشاوره نیز همین رویکرد دنبال شده است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تاکید کرد: تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد پیگیری شده است تا مراکز مشاوره مددجویان، در کتابخانه‌های عمومی مستقر شود تا به این صورت هزینه مشاوره برای خانواده‌های نیازمند کاهش یابد.

وی اظهار داشت: باید امکان حضور مردم در مراکز فرهنگی و اجتماعی، برای گرفتن خدمات مشاوره فراهم شود. ۲۸۰۰ کتابخانه عمومی در سراسر کشور در کنار هزار کتابخانه مشارکتی و خصوصی این آمادگی را دارند تا در اختیار مراکز کلینیک مشاوره «رز» قرار گیرند.

همکاری هزار روانشناس برای ارائه خدمات مشاوره به مددجویان کمیته امداد
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره از همکاری هزار روانشناس برای ارائه خدمات مشاوره به مددجویان کمیته امداد در قالب کلینیک‌های راه زندگی خبر داد.

علی فتحی‌آشتیانی، با اشاره به ارتباط نزدیک کمیته امداد و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: کلینیک‌های مشاوره رز با مجوز سازمان نظام روانشناسی و مشاوره فعالیت خود را از سال ۱۴۰۱ آغاز کرده‌اند. کلینیک‌های «رز» تا امروز خدمات بسیار خوبی در حوزه مشاوره به خانواده‌های تحت حمیات کمیته امداد ارائه کرده‌اند.

وی از همکاری بیش از هزار روانشناس و مشاور در قالب کلینیک‌های راه زندگی خبر داد و اضافه کرد: این اتفاق خوبی است که سبب گسترش خدمات مشاوره و ارتقای سطح بهداشت روحی و روانی اقشار کم برخوردار شده است.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره خاطرنشان کرد: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره هرگونه کمکی که کمیته امداد در حوزه تخصصی این سازمان نیاز داشته باشد، آمادگی همکاری دارد.

وی با اشاره به فعالیت ۳۱ مرکز مشاوره راه زندگی در مراکز استان‌ها تاکید کرد: در هر کلینیک تعدادی از مشاوران و روانشناسان در حال ارائه خدمات تخصصی به جامعه هدف کمیته امداد هستند.

فتحی با بیان اینکه تعرفه خدمات مشاوره برای خانواده‌های نیازمند بالا است، گفت: این خدمات در مراکز کلینیک رز به صورت رایگان به مددجویان ارائه می‌شود.

مراسم بزرگداشت «روز روانشناس و مشاوره» با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد، علی فتحی آشتیانی، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، سیدحسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران و جمعی از منتخبان فعال در حوزه روانشناسی و مشاوره در کمیته امداد برگزار شد.

در پایان این مراسم از تعدادی از منتخبان فعال در حوزه روانشناسی و مشاوره در کمیته امداد تقدیر به عمل آمد.

نظر شما