شناسهٔ خبر: 66628954 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

جنگ بر سر طرح صیانت

19 دی آنلاین: رشیدی کوچی گفت: طرح «صیانت» احتمالا دردستور کار روز سه شنبه قراردارد.

صاحب‌خبر -

روز شنبه خبرگزاری ایلنا، از بازگشت دوباره طرح صیانت به دستور کار مجلس خبر داد و نوشت: «براساس دستور کار اعلامی برای صحن علنی مجلس در هفته جاری «طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی» بار دیگر در دستورکار صحن مجلس قرار گرفت

در همین راستا، غلامرضا نوری قزلجه، رئیس فراکسیون مستقلین مجلس، به خبرگزاری دانشجو گفت: طرح صیانت از کاربران فضای مجازی در دستور کار امروز صحن نبود، اما گویا در دستور کار هفتگی قرار گرفته است. به اعتقاد من طرح صیانت نمی‌تواند قانونا در دستور کار قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: از دوسال پیش تا الان هیچ جلسه رسمی از تارنمای مجلس پخش نشده است، بنابراین کمیسیون مشترک طر ح صیانت هیچ جلسه رسمی مطابق آیین نامه خود نداشته است که بخواهد در خصوص این طرح تصمیم گرفته باشد. بنابراین طرح صیانت هیچ یک از مراحل قانونی را برای رسیدگی در صحن مجلس طی نکرده است و اصولا باید این موضوع را منتفی بدانیم.

همچنین، جلال رشیدی کوچی، نماینده مرودشت، در مجلس درخصوص بازگشت طرح صیانت و محدودسازی اینترنت به صحن مجلس گفت: وقتی می گوییم به دنبال صیانت هستند تکذیب می‌کنند اما باز طرح را به صحن می‌آوردند. 

وی در گفتگو با روزپلاس ادامه داد: طرح «صیانت» احتمالا دردستور کار روز سه شنبه قراردارد. تا وقتی ما باشیم تلاش می‌کنیم در این مجلس طرح تصویب نشود. مردم در فشار هستند و با این طرح ها فشار مضاعف خواهد شد. قطعا افرادی این لج‌بازی با مردم را در مجلس بعدی پیگیری خواهند کرد، امیدوارم در مجلس بعد نمایندگانی باشند که جلوی آن ها را بگیرند.

نظر شما