شناسهٔ خبر: 66387106 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

پخش سریال حشاشین در ایران ممنوع شد

صاحب‌خبر -

پخش سریال مصری حشاشین (The Assassins) در ایران، به‌دلیل آنچه تحریف مغرضانه و هدف‌دار تاریخ اسلام عنوان شده، توسط ساترا ممنوع اعلام شد.

سریال مصری حشاشین که داستان آن به زندگی و زمانه حسن صباح، موسس دولت اسماعیلیان الموت می‌پردازد، در مدت اخیر در برخی از پلتفرم‌های محبوب شبکه نمایش خانگی در حال پخش بود و طرفداران زیادی نیز پیدا کرده بود؛ اما حالا ساترا پخش این سریال را ممنوع اعلام کرده است.

ممنوعیت پخش سریال حشاشین در ایران

با آغاز پخش سریال حشاشین در اولین ماه سال 1403 در برخی از پلتفرم‌های داخلی، این سریال که به زندگی حسن صباح، یکی از بزرگترین داعیان تاریخ مذهب اسماعیلیه نزاری می‌پردازد، طرفداران زیادی در ایران پیدا کرد. اما در حال حاضر ساترا پخش این سریال را ممنوع اعلام کرده است.

در این خصوص، مهدی سیفی، مدیرکل نظارت و تطبیق ساترا با اشاره به روایت تحریف‌آمیز سریال حشاشین از تاریخ اسلام، این رویکرد را مغرضانه و هدف‌دار اعلام کرده و گفته بنا بر نظر شورای صدور مجوز ساترا، پخش سریال حشاشین (The Assassins) از رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مجاز نیست.

سریال حشاشین سریال حشاشین

گفتنی است بلافاصله بعد از ابلاغ این ممنوعیت توسط ساترا، سریال حشاشین از پلتفرم‌های اینترنتی فیلیمو، گپ‌فیلم و فیلم‌نت حذف شده است. امید علی مسعودی، عضو شورای سواد فضای مجازی ساترا نیز درباره سریال حشاشین گفته این سریال که توسط تلویزیون مصر و برای ایام ماه رمضان تدارک دیده شده بود، بلافاصله بعد از انتشار در شبکه اصلی، در بسیاری از پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی ایران و دیگر کشورهای عربی نیز منتشر شده و طرفداران زیادی جذب کرد.

مسعودی با اشاره به بودجه 12 میلیون دلاری ساخت سریال حشاشین که آن را به یکی از پرهزینه‌ترین سریال‌های تاریخ کشورهای عربی بدل کرده، گفت سازندگان سریال داستان را حول محور شخصیتی تاریخی شکل دادند که تا امروز دستمایه ساخت بازی‌ها، فیلم‌ها و سریال‌های متعددی از جمله اساسینز کرید بوده است. وی افزود حتی رمان‌ها و کمیک‌بوک‌هایی نیز بر اساس داستان اساسینز منتشر شده است.

سریال The Assassins سریال The Assassins

در سریال حشاشین، ستارگانی مانند کریم عبدالعزیز، فتحی عبدالوهاب، میرنا نورالدین و احمد عید به ایفای نقش پرداخته‌اند و کارگردانی کار نیز به پیتر میمی سپرده شده است. جالب است بدانید این سریال اساسا برای پخش در ماه رمضان سال قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما روند فیلم‌برداری کار به درازا انجامید و تا دو سال طول کشید تا پخش سریال به امسال موکول شود. نهایتا پخش سریال حشاشین در مصر از 12 مارس سال 2024 و در قالب یک مجموعه 30 قسمتی آغاز شد.

در گجت نیوز بخوانید:
اگر به سریال های کره ای علاقه دارید، این لیست را از دست ندهید اگر عاشق سریال Breaking Bad هستید، حتماً این ۴ سریال را ببینید درباره فصل ۲ سریال فال اوت – Fallout چه می‌دانیم؟ بهترین سریال های جنایی تاریخ که از رمان اقتباس شده‌اند

برچسب‌ها:

نظر شما