شناسهٔ خبر: 66367646 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

پخش سریال حشاشین در پلتفرم‌ها ممنوع شد

ساترا آن را غیرمجاز اعلام کرد

صاحب‌خبر -

سریال حشاشین که ماه گذشته پخش شد و سر و صدای زیادی به پا کرد، اخیرا توسط ساترا غیرمجاز اعلام شده و پخش آن در پلتفرم‌ها ممنوع شد.

مهدی سیفی مدیرکل نظارت و تطبیق ساترا گفت:

سریال حشاشین محصول کشور مصر است و روایت آن از تاریخ اسلام متضمن تحریف‌های فراوانی است که به نظر می‌رسد با رویکرد سیاسی مغرضانه تولید شده است. بر همین اساس طبق نظر شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال حشاشین (The Assassins) ، در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نیست.

در حال حاضر سریال حشاشین از سامانه‌های اینترنتی فیلیمو، گپ‌فیلم و فیلم‌نت حذف شده است.

سریال تلویزیونی مصری که پخش آن از ۱۲ مارس ۲۰۲۴ آغاز شد، ۳۰ قسمت داشت و تا چند هفته پیش ادامه داشت. این مجموعه به گروه معروف حشاشین و رهبر آن، حسن صباح می‌پرداخت.

امید علی مسعودی، عضو شورای سواد فضای مجازی ساترا درباره این سریال و لزوم حذفش از پلتفرم‌ها گفت:

پخش سریال حشاشین محصول شبکه تلویزیونی مصر از ماه مبارک رمضان از این شبکه و پلتفرم های نمایش خانگی در ایران و کشورهای عرب زبان آغاز شد و همچنان این سریال در حال کسب مخاطب بیشتر از طریق سکوهای نمایش خانگی است.

حشاشین حشاشین

وی ادامه داد:

سریال حشاشین با بودجه‌ای ۱۲ میلیون دلاری ساخته شده و یکی از پرخرج‌ترین سریال‌های تاریخ کشورهای عرب زبان به شمار می‌رود. این سریال دست روی کاراکتری گذاشته که تاریخ درباره آن روایات متعددی را مطرح کرده و تاکنون دستمایه ساخت بازی‌های ویدیویی مشهوری با نام اساسینز کرید و تولید فیلم و سریالی به همین نام بر اساس این بازی و حتی نوشته شدن یک سری رمان و کمیک بوک از روی آن بوده است.

این مجموعه به کارگردانی پیتر میمی و با حضور بازیگرانی چون کریم عبدالعزیز، فتحی عبدالوهاب، میرنا نورالدین و احمد عید ساخته شده بود.

فیلمبرداری این سریال دو سال به طول انجامید. قرار بود ابتدا در ماه رمضان سال گذشته پخش شود اما به دلیل فیلمبرداری صحنه‌هایی از سریال در مالتا و قزاقستان، نمایش آن تا امسال به تعویق افتاد.

برچسب‌ها:

نظر شما