شناسهٔ خبر: 66385905 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دستور استاندار برای ساخت مسکن کارگری در یزد

استاندار یزد: ساخت مسکن سبب حل بیش از ۶۰ درصد مشکلات کارگران می‌شود.

صاحب‌خبر -

دستور استاندار برای ساخت مسکن کارگری در یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مهران فاطمی به مناسبت هفته کارگر با حضور در خانه کارگر و در جمع نمایندگان تشکل‌های کارگری استان گفت: شرایط خوبی در دولت مردمی سیزدهم برای مسکن کارگری وجود دارد و کارفرمایان می‌توانند برای کارگرانی که شرایط مسکن ملی را دارند از این فرصت استفاده کنند چرا که حل مشکل مسکن، بیش از ۶۰ درصد مشکلات آنها را حل می‌کند.

وی افزود: در مورد شهرستان‌ها نیز آماده پیگیری و مساعدت مسکن کارگری هستیم و در صورت مراجعه برای کارگرانی که شرایط مسکن ملی را دارند امکان واگذاری زمین در قالب طرح اقدام ملی وجود دارد و همه می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و این اقدام بزرگترین خدمت به کارگران است.

استاندار با تأکید بر بلوغ تشکیلاتی در مجموعه کارگری یزد اظهار داشت: درخواست‌ها شفاف و بدون لکنت و بدون واسطه بیان می‌شود و خوشبختانه بزرگتری خانه کارگر نیز در تصمیم‌گیری‌ها حفظ شده و باعث طی شدن درست مسیر مطالبات می‌شود.

بالاترین مقام اجرایی استان ادامه داد: بی توجهی و بی محلی‌ها باعث گلایه مندی می‌شود و هنگامی که راه گفتگو باز باشد بسیاری از مشکلات حل می‌شود و در دولت سیزدهم توجه به قشر کارگران در اولویت است و این روند با قدرت ادامه خواهد داشت.

فاطمی خاطرنشان ساخت: مطالبات کارگران باید قانونی و از مسیر قانون باشد و ما هم ملزم به رعایت قانون هستیم و در این مسیر نیز گام برداشته ایم و پیگیری‌ها نیز باید در مسیر خود و قانونی انجام شود.

وی افزود: هر گونه بروز مشکل برای واحد صنعتی باعث مشکل کارگران می‌شود و نباید اقدامات به گونه‌ای انجام شود که باعث امنیتی شدن محیط کارگری شود و اقدمات به شیوه‌ای پیگیری شود که با رعایت اصول حقوقی و قانونی باشد.

<div id="video-display-embed-code_11056296"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4218685/11056296?width=600&height=350"></script></div>
 

نظر شما