شناسهٔ خبر: 66385226 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

استاندار چهارمحال و بختیاری: پیوست رسانه‌ای برای تمامی اقدامات اجرایی در استان لحاظ شود

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری در نخستین نشست شورای اطلاع‌رسانی این استان در سال 403 افزود: رهبر معظم انقلاب گلایه خود را درباره ضعف اطلاع‌رسانی‌ها بیان کرده‌اند که نشان می‌دهد باید در این حوزه کار تحولی شکل گیرد.

وی جایگاه شورای اطلاع‌رسانی استان‌ها را در بهبود جریان تبیینی و ارائه گزارش به مردم مهم دانست و تصریح کرد: دراین‌باره علاوه بر استفاده از ابتکارات و راهکارهای خلاقانه در اقناع‌سازی، لازم است بحث تبلیغات محیطی نیز مورد توجه باشد که بر این اساس پیشنهاد حضور شهردار مرکز استان در جلسات شورا قابل‌بررسی است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی چهارمحال و بختیاری در ادامه یادآور شد: در مورد برخی اقدامات ارزشمند و روحیه‌بخش همچون عملیات وعده صادق که تنبیهی برای رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود هم باید در جریان اطلاع‌رسانی‌ها و برنامه‌های تبیینی به صورت مداوم از آن به عنوان یک عملیات افتخارآمیز یاد شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری حمایت از طرح نور را از دیگر موضوعات مهم در دست اجرا برای انجام اقدامات تبیینی و اطلاع‌رسانی بیان کرد و گفت: کار مردمی و همچنین اقدام رسانه‌ای درباره این طرح دارای اهمیت بالایی است تا از ایجاد دوقطبی‌ها در جامعه جلوگیری شود.  

وی به در نظر گرفتن مناسبت‌ها و استفاده از این فرصت برای ارائه گزارش‌های مرتبط به صورت نشست‌های خبری و یا سخنرانی در محافل مردمی اشاره کرد و افزود: حضور مدیران استانی در مساجد در دهه فجر سال گذشته از جمله برنامه‌های مناسبتی و اثرگذاری بود که بر این اساس پیش رفت و می‌توان این کار را برای اجرا در هفته دولت نیز طرح‌ریزی کرد، همچنین  روز پاسداشت مقام معلم از مناسبت‌هایی به شمار می‌رود که باید به صورت برجسته و ویژه به آن پرداخت.

حیدری با تأکید بر ملاک قرار دادن حفظ وحدت و انسجام در تمامی برنامه‌ها تصریح کرد: روز استان در 20 بهمن نیز فرصت مناسبی برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است که با تشکیل دبیرخانه دائمی می‌توان دراین‌باره برنامه‌ریزی مطلوبی را انجام داد.

  اعتبارات تملک دارایی برای نخستین بار در اردیبهشت به استان ابلاغ شد

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه به ابلاغ اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به استان برای نخستین بار در اردیبهشت امسال اشاره کرد و گفت: ابلاغ این اعتبارات در اواخر خرداد مرسوم بود اما با پیگیری‌های انجام شده و اعلام ضرورت این امر برای استان‌های سردسیر، این موضوع عملیاتی شد که امید است تعداد بیشتری از طرح‌های مورد نیاز استان در سال جاری فعال شود و آمار طرح‌هایی که به مرحله بهره‌برداری می‌رسد نیز افزایش یابد.

حیدری افزود: اتفاقات خوبی نیز در جذب اعتبارات هزینه‌ای در اواخر سال 402 روی داد که توانست در حل مشکلات کارکنان دولت در ایام منتهی به نوروز مؤثر باشد.

تشکیل کارگروه‌های ستادی و میدانی در راستای تحقق شعار سال

وی درباره تلاش‌های صورت گرفته برای تحقق شعار سال هم تصریح کرد: چهار کارگروه در این رابطه در استان و در شهرستان‌ها شکل‌گرفته است که کارگروه‌های دامداری و کشاورزی، صنایع تبدیلی، گردشگری و بوم گردی و تولید مسکن را شامل می‌شود.

حیدری توجه به مباحث کاهش آسیب‌های اجتماعی و جوانی جمعیت را نیز از موارد مورد توجه در تحقق شعار سال در استان برشمرد و یادآور شد: برنامه‌های این کارگروه‌ها به صورت ستادی و میدانی به پیش می‌رود و تلاش می‌شود این برنامه‌ها به ایجاد اشتغال و حل مشکلات منتهی شود.

تأثیر فعالیت جلسات خانگی قرآن در تقویت معنویت

مقام عالی دولت در چهارمحال و بختیاری به فعالیت‌های قرآنی شکل گرفته در استان در ماه‌های اخیر هم اشاره کرد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادها، اقدامات خوبی در این رابطه و در حوزه کانون‌ها و مؤسسات قرآنی انجام دادند.

حیدری افزود: فعالیت جلسات خانگی قرآن کریم می‌تواند با تقویت معنویت در جامعه نقش مؤثری در مقابله با تهاجم فرهنگی ایفا کند.

اعتبارات موردنیاز برای اجرای برنامه‌های روز بزرگداشت چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری و دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان هم در بخشی از این نشست با بیان اینکه تجربه برگزاری برنامه‌های بزرگداشت 20 بهمن روز ثبت‌شده در تقویم کشور به نام چهارمحال و بختیاری برای نخستین بار در سال گذشته شکل گرفت، گفت: همایش و نمایشگاه مربوط به این روز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خوبی برگزار شد.

پیام احمدی افزود: این روز پیشانی استان است و علاوه بر اهمیت تشکیل دبیرخانه دائمی لازم است اعتبارات مورد نیاز برای اجرای برنامه‌های این روز از ابتدای سال در نظر گرفته شود.

  گفتنی است، ضرورت تقویت جریان تبیین و گفتمان سازی با شکل‌دهی مراکز تولید محتوا زیر نظر شورای اطلاع‌رسانی، رشد 50 درصدی آمار تشکل‌های مردم‌نهاد استان در دولت سیزدهم و اطلاع‌رسانی گسترده دراین‌باره در راستای تحقق شعار سال، تأکید بر اهمیت حفظ امنیت روانی جامعه به عنوان رسالت اصلی رسانه‌ها، تدوین تقویم مناسبتی ویژه استان و پیش‌بینی فعالیت‌های رسانه‌ای مرتبط با مناسبت‌ها، ایجاد دیوارنگاره‌ها در سطح شهر با هدف جریان‌سازی خبری و اطلاع‌رسانی و هدایت و راهبری اعتبارات تبلیغی ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های پیمانکاری با سیاست‌گذاری‌های انجام شده در شورا به منظور اطلاع‌رسانی بهتر به مردم از جمله مباحث مطرح شده در نخستین نشست شورای اطلاع‌رسانی چهارمحال و بختیاری در سال 403 به شمار می‌رود.

 

نظر شما