شناسهٔ خبر: 66384248 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

هاآرتص: یافتن یک منطقه سالم در «المناره» در مرز لبنان دشوار است

ایسنا

در پی حملات گسترده مقاومت به شمال فلسطین اشغالی، روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» نوشت که یافتن یک منطقه سالم در «المناره» در مرز با لبنان دشوار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» نوشت که یافتن منطقه سالمی در «المناره» واقع در مرزهای با لبنان که در هر گوشه از آن ویرانی و خرابی به چشم می‌خورد، دشوار است. برآوردها نشان می‌دهند که حدود ۷۰ درصد از ساختمان‌های آنجا به‌دلیل حملات موشکی مستقیم آسیب دیده‌اند.

این روزنامه همچنین توصیه کرد بهتر است به محله جنوبی «المناره» نزدیک نشوید، یگان‌های ضد تانک حزب‌الله در روستای همجوار میس الجبل، کنترل کل منطقه را در دست دارند و به شدت در حال حمله هستند.

از سوی دیگر، وبگاه عبری‌زبان «واللا» گزارش داد: کابینه ما را مجبور به ماندن می‌کند اما ما را از تدابیر حفاظتی روتین بازمی‌دارد، در حالی که ساکنان شمالی اراضی اشغالی که خارج نشده‌اند، عصبانی هستند.

این وبگاه همچنین گزارش داد دستور بسته شدن سواحل رودخانه در «الجلیل علیا» و «دره الحولة» که در ابتدای ماه اجرایی شد، ساکنانی را که از منطقه خارج نشده بودند، ناامید کرد و این دستور که توسط فرمانده شمال در دهم آوریل صادر شد و انتظار می‌رود در ۳۰ آوریل به پایان برسد مساله‌ای که منجر به کاهش فعالیت ساکنان این منطقه در تعطیلات عید پاک شد.

نظر شما