شناسهٔ خبر: 66624155 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بولتون: تهدید بایدن مبنی بر توقف ارسال سلاح به تل‌آویو یک شکست تاریخی است

تهران- ایرنا- «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا از تهدید «جو بایدن» رئیس جمهوری ایالات متحده مبنی بر قطع ارسال سلاح به رژیم اسرائیل انتقاد و آن را یک گسست و شکست تاریخی در روابط واشنگتن - تل‌آویو ارزیابی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای هیل، بولتون روز یکشنبه در یک میزگرد تلویزیونی، این تصمیم بایدن را شکستی در تاریخ اتحاد با رژیم اسرائیل ارزیابی کرد.

دولت آمریکا مدعی شده است که در صورت حمله رژیم صهیونیستی به رفح، ارسال سلاح به سرزمین‌های اشغالی را متوقف می کند.

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا گفت: این تصمیم واشنگتن نوعی شکست و گسست بین ایالات متحده و [رژیم] اسرائیل و در تاریخ روابط دو طرف بی‌سابقه است.

وی رویکرد بایدن را تصمیمی سیاسی برای جلب نظر رای دهندگان انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا و در راستای برای ماندن در کاخ سفید ارزیابی کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی سخنانی گفته است که حتی اگر تنها بماند به عملیات خود در رفح ادامه خواهد داد.

بولتون با بیان اینکه هرگز چیزی شبیه تهدید بایدن را ندیده است، استدلال کرد که این نشانه ضعف رئیس جمهوری آمریکا است که برای روسیه و چین پیامی بد می‌فرستد.

وی در توضیح جملاتش گفت: منظورم این است که اگر ما از [رژیم] اسرائیل حمایت نکنیم، اگر روسیه یا چین کشورهایی را در امتداد مرزهای خود که چندان به ایالات متحده نزدیک نیستند تهدید کنند، چه خواهیم کرد؟ منظورم این است که مردم باید تعجب کنند که اگر قرار نیست به تعهدات خود در قبال [رژیم] اسرائیل عمل کنیم، به چه چیزی عمل خواهیم کرد؟

نظر شما