شناسهٔ خبر: 66382411 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نخستین رویداد استارتاپی شتاب استان قم به کار خود پایان داد

نخستین رویداد استارتاپی شتاب استان قم ظهر امروز یکشنبه نهم اردیبهشت با معرفی ایده‌های برتر به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

 دکتر خیرالله رهسپار فرد در آئین اختتامیه رویداد استارتاپی شتاب که در اجتماعات شهید فخری‌زاده پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد، اظهار کرد: این پارک در بخش‌های مختلفی درحال انجام وظیفه است که علوم انسانی و اسلامی، فنی و مهندسی، فناوری اطلاعات، گیاهان دارویی و صنایع شیمیایی مهمترین‌ آن‌ها به شمار می‌آید.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به اینکه رویداد شتاب از آذرماه سال گذشته و در راستای شعار مهار تورم و رشد تولید آغاز شد، گفت: هدف نخست این رویداد تقویت ایده‌های دانش پایه است.

وی با بیان اینکه در این‌گونه رویدادها ارتباط پارک و دانشگاه‌ها تقویت می‌شود، عنوان کرد: رکن اصلی و بازیگران اصلی این رویداد در آینده دانشجویان هستند درنتیجه افراد فعال‌تر جذب و حمایت می‌شوند تا با آموزش‌های لازم در ادامه خدمتی را ارائه دهند.

رهسپار فرد خاطرنشان کرد: در طول برگزاری رویداد ۱۳۸ ایده به دبیرخانه ارسال، ۱۵ ایده به مرحله نهایی و ۱۴ ایده مورد داوری قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه این ایده‌ها در حوزه‌های مختلف هستند، تصریح کرد: فراخوان اولیه رویداد شتاب با موضوع صنایع خلاق و فناوری اطلاعات بود.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به اینکه دو کارگاه برای متقاضیان گذاشته شده است، یادآور شد: یک دوره آموزشی پیوسته به مدت سه روز نیز برای صاحبان ایده برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت اساتید دانشگاه و فعالین پارک برای داوری استفاده شده است، بیان کرد: افرادی که در مرحله داوری از امتیاز لازم برخوردار شوند به عنوان ایده‌های برگزیده شناخته شده و به صورت مستقیم می‌توانند وارد پارک شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری قم رهسپار فرد ادامه داد: اگر دانشجوی ایده‌دار جذب شود می‌تواند تیم‌سازی را انجام داده و هدف اصلی که مشارکت حداکثری دانشگاه‌ها است را محقق کند.

گفتنی است در پایان این رویداد و با رای داوران آقای میلاد سیسی با ایده انیمیشن‌های تعاملی، محمود سیفی با طرح اپلیکیشن ورزش درمانی آنلاین زهرا امیری با ایده اپلیکیشن انتشار رمان و کمیک، فرشته شیخ‌الاسلام با ایده آموزش مهارت‌های فردی و اجتماعی به دانش‌آموزان و علی‌اصغر جلیلی با ایده تعمیرات موبایل و لپ تاپ در محل به ترتیب عناوین اول تا ششم نخستین رویداد استارتاپی شتاب را به دست آوردند.

انتهای پیام

نظر شما