شناسهٔ خبر: 66377131 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزون بر ۳۷۰ هزار نفر در حوزه انتخابیه قائمشهر واجد شرایط رای دادن هستند

ساری-ایرنا-مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و دبیر ستاد انتخابات مازندران گفت: ۳۷۰ هزار و ۴۱۰ نفر در حوزه انتخابیه قائمشهر واجد شرایط رای دادن هستند و می توانند در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه پای صندوق های رای بروند.

صاحب‌خبر -
جواد سالار روزیکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور ۱۱ اسفند پارسال برگزار شد و از ۹ حوزه انتخابیه مازندران با رای مردم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هشت حوزه انتخابیه این استان مشخص شد.

وی ادامه داد: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت امسال برگزار می شود و مردم حوزه انتخابیه قائمشهر با ریختن آرای خود در صندوق های رای ۲ نماینده مجلس را راهی بهارستان می کنند.

دبیر ستاد انتخابات مازندران گفت: حوزه انتخابیه قائمشهر شامل شهرستان های قائمشهر،‌جویبار، سوادکوه شمالی ، سوادکوه و سیمرغ است .

وی با اشاره به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه قائمشهر به دور دوم کشیده شده است، ‌ گفت که ۴۱۸ شعبه اخذ برای اخذ آرا در نظر گرفته شده است که از این تعداد شعب اخذ رای ۳۱۰ شعبه ثابت ، ۱۰۸ شعبه سیار، ۱۹۶ شعبه شهری و ۲۲۲ شعبه روستایی است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و دبیر ستاد انتخابات مازندران گفت: در این دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی بیشترین تعداد شعب اخذ رای به شهرستان قائمشهر اختصاص دارد که ۲۰۴ شعب است همچنین در شهرستان های جویبار، ‌ سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ به ترتیب ۷۹، ‌۵۹، ‌۴۰ و ۳۶ شعبه اخذ رای مستقر خواهد شد.

افزون بر ۳۷۰ هزار نفر در حوزه انتخابیه قائمشهر واجد شرایط رای دادن هستند

براساس داده های آماری ستاد انتخابات مازندران ،‌ در دور نخست دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از مجموع ۳۷۰ هزار و ۴۱۰ نفر افراد واجد شراط رای دادن در حوزه انتخابیه قادمشهر ۱۵۲هزار و ۹۶۲ رای ماخوذ کسب شد.

از بین پنج شهرستان این حوزه انتخابیه، قائمشهر با ۲۴۳هزارا و ۸۹۸ نفر بیشترین تعداد واجد شرایط رای دادن را داشت که در آنزمان ۸۸ هزار و ۹۷ رای ماخوذه و مشارکت ۳۶ و ۱۲ صدم درصدی ، جویبار با ۵۸هزار و ۷۴۷ نفر واجد شرایط رای دادن و ۲۹ هزار و ۶۳۵ رای ماخوذه مشارکت ۵۰ و ۴۵ صدم درصد را رقم زدند.

شهرستان سوادکوه با ۳۸هزار و ۷۸ واجد شرایط رای دادن و ۱۵ هزار و ۱۹۵ رای ماخوذه مشارکت ۳۹و ۹۰ صدم درصد ،‌شهرستان سیمرغ با ۱۵ هزار و ۴۸۴ واجد شرایط رای دادن و هشت هزار و ۶۰۴ رای ماخوذه ۵۵ و ۵۷ صدم درصد مشارکت را داشته اند.

در بین پنج شهرستان حوزه انتخابیه قائمشهر در دور نخست دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان سوادکوه شمالی با ۱۴ هزار و ۲۰۳ واجد شرایط رای و ۱۱ هزار و ۴۳۱ رای ماخوذه مشارکت ۸۰ و ۴۸ صدم درصد را رقم زدند که بیشترین میزان مشارکت را در این حوزه به خود اختصاص دادند.

مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

حدود یک میلیون و ۸۰ هزار نفر از ۲ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۴۴ مازندرانی واجد شرایط شرکت در انتخابات ۱۱ اسفند، به سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی برپا شده در ۲۲ شهرستان استان رفتند و مشارکت ۴۳.۵ درصدی را ثبت کردند. مازندران نوزدهمین استان از نظر میزان مشارکت انتخاباتی شد.

طبق اعلام ستاد انتخابات شهرستان‌های مازندران به جز حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ که انتخابات به دور دوم کشیده شد، در هشت حوزه انتخابیه دیگر نمایندگان مشخص شدند.

به گزارش ایرنا، بنا به اعلام ستاد انتخابات کشور، کلیات برنامه زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

۱. تعیین تعداد و محل استقرار شعب اخذ رأی (۲۱/فروردین/۱۴۰۳ تا ۲۷/فروردین/۱۴۰۳)

۲. صدور دستور تجدید انتخاب معتمدین هیأت اجرایی (۲۸/فروردین/۱۴۰۳)

۳. اطلاع رسانی فهرست امکانات، تسهیلات و برنامه زمانبندی، هزینه استفاده از آنها و نحوه مراجعه نامزدها توسط هیأت بررسی تبلیغات استان (حداکثر دو هفته قبل از شروع تبلیغات ۳۰/فروردین/۱۴۰۳)

۴. انتخاب اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی توسط هیأت اجرایی و معرفی به فرماندار یا بخشدار جهت صدور حکم (۲۹/فروردین/۱۴۰۳ تا ۰۷/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۵. انتشار آگهی اسامی نامزدهایی که به مرحله دوم راه یافته‌اند در سراسر حوزه انتخابیه توسط فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه مربوطه(اطلاع رسانی عمومی از طریق رسانه های عمومی و صداوسیمای مرکز استان) (۱۱/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۶. انتشار آگهی انتخابات در سراسر حوزه‌های انتخابیه‌ای مرحله دوم توسط هیأت‌های اجرایی مراکز حوزه انتخابیه مربوطه (اطلاع رسانی عمومی از طریق رسانه های عمومی و صداوسیمای مرکز استان) (۱۱/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۷. صدور احکام اعضای شعب اخذ رأی مرحله دوم و دعوت از آنان جهت شرکت در جلسه توجیهی (۱۱/اردیبهشت/۱۴۰۳ تا۲۰/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۸. تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان (از ساعت ۰۰:۰۰ روز پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ تا ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰) (۱۳/اردیبهشت/۱۴۰۳ تا ۲۰/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۹. ثبت کلیه فرآیندها و امکانات الکترونیکی برای برگزاری انتخابات کاملاً الکترونیکی و تأیید شورای نگهبان (یک هفته قبل از روز اخذ رأی ۱۴/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۱۰. صدور کارت جهت حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی از سوی هیات نظارت مربوطه (۱۸/اردیبهشت/۱۴۰۳ تا ۲۰/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۱۱. ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان (ممنوعیت از ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰/۰۲/۱۴۰۳ آغاز می‌شود.) (۲۰/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۱۲. اخذ رأی از واجدین شرایط (۲۱/اردیبهشت/۱۴۰۳)

نظر شما