شناسهٔ خبر: 66376968 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۷۱ کیلومتر از رودخانه‌های شیروان نیاز به لایروبی دارد

بجنورد- ایرنا- مدیر امور منابع آب شیروان گفت: ۷۱ کیلومتر از رودخانه‌های این شهرستان نیاز به ساماندهی و لایروبی دارد و با توجه به اهمیت موضوع برای این کار باید اعتبارهای لازم اختصاص یابد.

صاحب‌خبر -

اسحاق خسروپناه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ایمن سازی رودخانه‌های این شهرستان خراسان شمالی به 2 هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی تصریح کرد: ۳۲ نقطه آسیب پذیر رودخانه و مسیل‌های این شهرستان برای اجرای کار لایروبی، بازگشایی و ساماندهی در دستور کار قرار دارد.

مدیر امور منابع آب شیروان اضافه کرد: چهار کیلومتر از رودخانه های این شهرستان واقع در روستاهای «گرماب، تبریان و مشهد طرقی» از توابع بخش مرکزی شیروان سال گذشته از محل اعتبارهای ملی و استانی لایروبی و بازگشایی شد.

وی بیان کرد: همچنین سه کیلومتر از رودخانه های شهرستان به منظور لایروبی و بازگشایی با اعتبار 6 میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال در نوبت انتخاب پیمانکار قرار دارد.

خسروپناه افزود: شهرستان شیروان دارای یک‌هزار و ۶۵ کیلومتر رودخانه، مسیل و آبراه است که از این میزان ۳۳۹ کیلومتر در مسیل‌های مهم و حساس و در حوزه مسکونی قرار دارد.

مدیر امور منابع آب شیروان ادامه داد: تا کنون مطالعات تعیین حد بستر و حریم ۱۸۲ کیلومتر از ۳۳۹ کیلومتر مسیل‌ مهم و حساس رودخانه‌های این شهرستان انجام شده است.

شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری خاور بجنورد قرار دارد.

نظر شما