شناسهٔ خبر: 66376315 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون فرهنگی دانشگاه بیرجند مطرح کرد؛

مردود شدن لیبرالیسم در آزمون آزادی/محکومیت برخورد پلیس آمریکا

بیرجند- معاون فرهنگی و استاد علوم سیاسی دانشگاه بیرجند گفت: برخورد خشونت آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین در واقع مردود شدن لیبرالیسم در آزمون آزادی بیان بود.

صاحب‌خبر -

حسین فرزانه پور در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به موضوع اعتراض دانشجویان برخی از دانشگاه‌های آمریکا نسبت به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه بیان کرد: در این حادثه پلیس آمریکا وارد محیط دانشگاه شد و حدود ۶۰۰ دانشجو را با خشونت تمام دستگیر و یا تهدید به اخراج کرد.

معاون فرهنگی و استاد دانشکده علوم سیاسی دانشگاه بیرجند بیان‌کرد: این اتفاق تلخ آزمونی برای لیبرال دموکراسی است که همواره سخن از آزادی بیان، آزادی تجمعات و … می‌زند ولی در عمل اینگونه با دانشجویان حامی غزه و مخالف جنایت‌های صهیونیست برخورد می‌کند.

فرزانه پور با اشاره به اینکه این اتفاقات نشان می‌دهد در لیبرال دموکراسی غربی بین حرف و عمل فاصله زیاد است، گفت: در غرب آزادی و عدالت تا آن جایی معنا پیدا می‌کند که با منافع گروه قلیل سرمایه دار و صهیونیست‌ها در تضاد نباشد.

وی ادامه داد: جنبش دانشجویی که این روزها در غرب شاهد آن هستیم یک سابقه تاریخی دارد و در زمان حضور نظامی آمریکا در ویتنام نیز اعتراضات متعددی داشتند که در نهایت تا پای آرمان و هدف خود ایستادگی کردند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه بیرجند اظهار کرد: به نظر می‌رسد این روزها ندای واحدی از همه جنبش‌های دانشجویی دانشگاه‌های دنیا به گوش می‌رسد و آن ندای «حمایت از غزه» است و امر مشترکی برای همه آزادی خواهان در سراسر جهان است.

وی بیان کرد: دانشجویان دستگیر شده در دانشگاه‌های آمریکا علیه ظلم برخاستند و خودشان نیز مورد ظلم در یک محیط علمی قرار گرفتند.

معاون فرهنگی دانشگاه بیرجند یادآور شد: دانشجویان و اساتید دانشگاه بیرجند نیز به عنوان بخشی از جنبش دانشجویی بین‌المللی ظهر امروز نهم اردیبهشت ماه در تجمعی اعتراض‌آمیز برخورد با دانشجویان و اساتید آزادی خواه حامی فلسطین را محکوم خواهند کرد.

فرزانه پور ادامه‌داد: حمایت از غزه این روزها حس مشترکی را بین دانشجویان و اساتید آزادی خواه سراسر جهان به وجود آورده است و به طور طبیعی این اعتراضات دانشجویی امید را بین رزمندگان جبهه مقاومت تقویت می‌کند.

نظر شما