شناسهٔ خبر: 66375419 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مشاهده ملخ‌های بومی در عرصه‌های منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری

زهرا صفری

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشاهده ملخ‌های بومی در عرصه‌های منابع طبیعی استان، گفت: ملخ‌هایی در عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان‌های خانمیرزا، فلارد و اردل مشاهده شده که هجوم ملخ نبوده است.

صاحب‌خبر -

فرشید شبانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: ملخ‌های بومی هر ساله جمعیت آن‌ها افزایش می‌یابد و راه کنترل و مبارزه با آن‌ها سمپاشی است.

وی افزود: معمولا هرساله در بازه‌های زمانی مختلف در شهرستان‌های لردگان، اردل، فلارد، خانمیرزا و کوهرنگ درگیر ملخ بومی هستند، ملخ‌های بومی مشاهده شده در شهرستان‌های خانمیرزا، فلارد و منطقه لندی شهرستان اردل و در کانون منابع طبیعی استان هستند.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: برای کنترل ملخ‌ها باید سمپاشی انجام شود، اما به دلیل اینکه ملخ‌های مشاهده شده در عرصه‌های مرتعی و جنگلی هستند باید برنامه‌ریزی و بررسی‌ در راستای اینکه آیا سمپاشی مورد نیاز است یا به دلیل اینکه عرصه طبیعی است اجازه دهیم کنترل طبیعی انجام شود.

شبانی بیان کرد: مبارزه با ملخ‌ها در عرصه‌های منابع طبیعی به راحتی نیست و باید همه جوانب از جمله مباحث زیست محیطی، اکوسیستم و مضرات و مزایا در نظر گرفته شود و سپس تصمیمات لازم برای مبارزه و کنترل ملخ اتخاذ شود.

انتهای پیام

نظر شما