شناسهٔ خبر: 66596776 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اختصاص اعتبار پنج میلیارد ریالی برای کتابخانه شطیط آبادان

توسعه فیزیکی و بهسازی کتابخانه‌های عمومی آبادان به منظور ارائه و توزیع عادلانه خدمات فرهنگی از اولویت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی است.

صاحب‌خبر -

اختصاص اعتبار پنج میلیارد ریالی برای کتابخانه شطیط آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی آبادان با تاکید بر لزوم توسعه فیزیکی و بهسازی کتابخانه‌های عمومی آبادان گفت: در شهرستان آبادان هشت کتابخانه عمومی فعال خدمات رایگان به عموم ارائه می‌دهند که در این کتابخانه‌ها ۶ هزار و ۲۴ نفر عضو فعال هستند.
احمد ربیعی افزود: کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبادان با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و استقبال اعضا از این برنامه‌ها جایگاه مناسبی در شهرستان در حوزه فرهنگی دارند به طوری که در یک سال گذشته حدود ۶۸ هزار کتاب در این کتابخانه‌ها به امانت رفته است.
وی اظهار کرد: یکی از رسالت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی، بهسازی کتابخانه‌ها و توسعه زیرساخت، در اقصی نقاط کشور در جهت توزیع عادلانه فضا، امکانات، کتاب و خدمات فرهنگی است که در این راستا، امسال توسعه فضای کتابخانه‌ها، اصلاح زیر ساخت و بهسازی در چند کتابخانه این شهرستان در دستور کار قرار گرفت.
رییس اداره کتابخانه‌های عمومی آبادان بیان کرد: هدف ما از توسعه فیزیکی کتابخانه‌ها دسترس پذیر کردن خدمات در همه مناطق این شهرستان است که در سفر اخیر رییس جمهور به این شهرستان، احداث کتابخانه در منطقه منیوحی به مبلغ ۴۵ میلیارد ریال جهت ساخت کتابخانه توسط معاون اول رییس جمهور به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شد.
وی ادامه داد: در ادامه مصوبات این سفر، در باره تکمیل و راه اندازی کتابخانه شهدای چوئبده در این بخش تاکید شد.
ربیعی درباره کتابخانه گلستان در منطقه شطیط هم گفت: به دلیل قدمت کتابخانه گلستان منطقه شطیط و لزوم بازنگری در ارائه خدمات نوین در کتابخانه‌های عمومی، اعتباری افزون بر پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای از طریق رایزنی اداره کل کتابخانه‌های عمومی با سازمان برنامه و بودجه اختصاص داده شد که کار تخریب این کتابخانه تا اختصاص اعتبار جدید در بودجه ۱۴۰۳ با نقشه جدید شروع خواهد شد.
ربیعی افزود: مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند و خیرین در تکمیل طرح کتابخانه گلستان می‌تواند در تسریع تکمیل آن بسیار موثر باشد و ایجاد کتابخانه در همه مناطق شهرستان آبادان هدف نهاد کتابخانه‌هاست، زیرا در ردیف شهرستان‌های موفق در حوزه کتابخوانی قرار دارد و مردم آبادان مستحق ساخت بهترین کتابخانه‌ها با امکانات به روز و درخور هستند.

نظر شما