شناسهٔ خبر: 66362021 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

یارانه معیشتی | استعلام یارانه معیشتی با کد ملی

توزیع بسته معیشتی 800 هزارتومانی امشب برای این خانوارها | با کد دستوری زیر از دولت یارانه معیشتی 1/200/000 تومانی بگیرید + کد دستوری

جزئیات واریز یارانه معیشتی اردیبهشت با مبلغی جدید برای دهک های 1 تا 9 و توزیع بسته های معیشتی بین خانوارهای دهک 1 تا 3 اعلام شد.

صاحب‌خبر -

خبرنگار شکیبا بقال زاده: یارانه معیشتی از سال گذشته برای دهک های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک های چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان بوده و این رقم دستخوش تغییر نشده است. در دو ماه اخیر همراه با یارانه نقدی یک یارانه مضاعف که مخصوص خرید کالا است نیز برای مشمولان واریز می شود.با این حساب یک خانواده 3 نفره در دهک درآمدی 1 تا 3 مبلغ 1 میلیون و 200 هزارتومان دریافت خواهند کرد.

در حالی که این شائبه از سوی برخی از کارشناسان مطرح می‌شود که احتمالا اجرای طرح کالابرگ الکترونیک  منتفی خواهد بود، رئیس سازمان برنامه و بودجه در این باره اعلام کرد: با اطلاع رسانی‌هایی که انجام گرفت طرح کالابرگ بیشتر مورد توجه مردم قرار گرفت و ما شاهد استقبال بیشتر مردم از این طرح هستیم. تامین منابع کالابرگ به خوبی توسط دولت انجام گرفته است. در این مرحله که از بهمن ماه شروع و تا اردیبهشت ادامه دارد ،منابع به صورت کامل تامین شده است.وی همچنین درباره ادامه دار شدن طرح کالابرگ در بودجه سال ۱۴۰۳ افزود پیش بینی‌هایی کردیم که در مجلس درحال رسیدگی است. با توجه به کمکی که طرح کالابرگ به ۷ دهک اول می‌کند علاقمند هستیم که این طرح را ادامه دهیم.

توزیع بسته معیشتی و یارانه معیشتی 800 هزارتومانی بین این خانوارها

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان درمیان از توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی در بین خانواده‌های کم بضاعت و کم برخوردار توسط خانه‌های هلال شهرستان خبر داد.

محسن حسین‌زاده سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: واحد داوطلبان جمعیت هلال احمر درمیان، در سال ۱۴۰۲ با هم‌افزایی مشارکت‌های مردمی و همکاری‌های بین‌بخشی با مؤسسات و تشکل‌های مردم نهاد طرح‌های مختلفی را اجرا کرده است.

وی افزود: در این راستا تعداد هزار و ۴۶۱ بسته غذایی و معیشتی برای خانواده‌های کم بضاعت و کم برخوردار شهرستان تهیه و توزیع شده است.

یارانه معیشتی

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان درمیان بیان داشت: در اولین طرح توزیع و حمایت جمعیت هلال احمر شهرستان در سال ۱۴۰۳ نیز تعداد ۲۴۱ بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در بین خانواده‌های کم برخوردار شهرستان توسط خانه‌های هلال توزیع شد. ( ارزش هر بسته در حدود 800 هزارتومان می باشد)

حسین‌زاده گفت: ارزش ریالی هر بسته غذایی، مبلغ ۸ میلیون ریال بوده که شامل کنسرو تن ماهی، کنسرولوبیا، شکر، عدس، قند، چایی، پودر لباس شویی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در ادامه روند اجرایی این‌گونه برنامه‌ها بتوانیم با مشارکت و کمک حامیان و خیرین شهرستان جامعه هدف بیشتری را تحت پوشش طرح‌های حمایتی جمعیت هلال احمر قرار دهیم./ مهر

آخرین تغییرات درباره زمان واریز یارانه معیشتی

یارانه نقدی از سال گذشته برای دهک های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک های چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان بوده و این رقم دستخوش تغییر نشده است. در دو ماه اخیر همراه با یارانه نقدی یک یارانه مضاعف که مخصوص خرید کالا است نیز برای مشمولان واریز می شود.

  پیرو اطلاعیه قبلی سازمان هدفمندی یارانه ها در مورد نحوه پرداخت یارانه کمک معیشتی و تغییرات در زمان پرداخت، یارانه دهک اول تا سوم ۲۵ هرماه و یارانه دهک چهارم تا نهم ۳۰ هرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود .بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و ۳۰۰ هزار تومان برای سایر دهک‌ها به حساب آنان واریز خواهد شد./ افکارنیوز

توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی بین خانوارهای دهک 1 تا 3

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین از توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند با همکاری کانون‌های مساجد استان خبر داد.

حجت الاسلام سید رئوف تقوی سرپرست ستاد استان در خصوص توزیع گوشت در بین نیازمندان بیان کرد: طرح ملی توزیع «گوشت قربانی مشارکتی» توسط مؤسسه فرهنگی حضرت خدیجه (س) قم و خیرین برنامه تلویزیونی «سمت خدا» و با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرایی شد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان قزوین ادامه داد: بر این اساس با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، خانواده‌های نیازمند شناسایی و یک هزار بسته گوشت قربانی در بین این خانواده‌های عزتمند در مناطق محروم توزیع شد.

وی خاطر نشان کرد: دستگیری از محرومان و نیازمندان در روایات مختلف در دین اسلام مورد تأکید است که امیدواریم این اقدام که گامی هرچند کوچک در کمک به معیشت محرومان است، مورد رضایت پروردگار متعال قرار گیرد./ مهر

جاماندگان یارانه معیشتی دولت چگونه ثبت نام کنند؟

ستاد شناسایی مشمولین بسته حمایت معیشتی دولت اعلام کرده که جاماندگان طی یک مهلت ۱۰ روزه می‌توانند درخواست خود را ثبت نمایند و تاکید کرده که نیازی به مراجعه حضوری مردم به هیچ دستگاه و ارگانی نیست.

خانوار‌های جامانده در طرح بسته حمایت معیشتی دولت برای ثبت نام، باید مطابق مراحل ذیل عمل کنند.

مرحله اول: برای ثبت نام در بسته حمایت معیشتی دولت، سرپرست خانوار با تلفن همراه کد دستوری «#۶۳۶۹*» شماره گیری نماید.

مرحله دوم: با وارد کردن عدد ۱ در پاسخ دستور آمده به صفحه‌ای فرستاده می‌شویم که باید شخص کد ملی سرپرست خانوار را وارد کند.

مرحله سوم: پس از ارسال کد ملی سرپرست خانوار (طبق اطلاعیه وزارت رفاه باید خط به نام سرپرست خانوار باشد) در صورتی که سامانه پاسخگو باشد پیامی مبنی بر ثبت اطلاعات ارسال شده و ارسال کد پیگیری ظرف ۲۴ ساعت آینده برای شما نمایش داده خواهد شد.

مرحله چهارم: فرد ۴۸ ساعت بعد از دریافت کدرهگیری باید به سامانه‌ای که اعلام خواهد شد، مراجعه کند. اطلاع رسانی درباره سامانه متعاقبا صورت خواهد گرفت.

نظر شما