شناسهٔ خبر: 66361046 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

«ابراهیم مشکدان» :

جشنواره آواها و نواهاي رضوي اداي ديني به ساحت مقدس امام رضاست

صاحب‌خبر -
جشنواره آواها و نواهاي رضوي اداي ديني به ساحت مقدس امام رضاست
خبرگزاری آریا - «ابراهیم مشکدان» هنرمند شرکت کننده در هفتمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی، حضورش در این رویداد ملی را ادای دینی به ساحت مقدم امام رضا(ع) عنوان کرد و برگزاری این جشنواره را در غنا بخشیدن به موسیقی اثرگذار دانست.

به گزارش خبرگزاری آریا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و به نقل از ستاد خبری هفتمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی، «ابراهیم مشکدان» سرپرست گروه موسیقی «چیان» در هفتمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی که30 سالی است درعرصه موسیقی به عنوان مرشد زورخانه و خواننده موسیقی نواحی ایران فعالیت دارد، از اهمیت و نقش برگزاری این رویداد در رشد و تعالی هنر موسیقی و هنرمندان سخن گفت و افزود: در روزگاری که گرایش ها بیشتر به موسیقی مبتذل سوق داده شده و محتوای موسیقی تنزل پیدا کرده است، برگزاری رویدادهایی از این دست به غنای موسیقی کمک و زمینه را برای تولیداتی درخور و شایسته فراهم می کند .
این هنرمند فعال موسیقی از این که تمام زندگی ام را به واسطه این که سال ها در جوار این امام همام بودم مدیون امام رضا (ع) هستم، سخن گفت و اظهارداشت: در حقیقت حضور در این رویداد ادای دینی به ساحت مقدس علی بن موسی الرضا(ع) است .
سرپرست گروه موسیقی «چیان» با اشاره به رویکرد این رویداد مبنی بر نوآوری، برگزاری این جشنواره را فرصتی ارزشمند برای خلق آثاری بکر و نو دانست و افزود: این امر سبب می شود تا جشنواره از حالت برگزاری صرف خارج و شاهد تحول در عرصه موسیقی باشیم .
« مشکدان» از ضرورت ساری و جاری بودن موسیقی در میان مردم و پرهیز از جشنواره زدگی سخن گفت و ادامه داد: جشنواره ها باید به سمتی روند که جایگاه اجتماعی هنرمند حفظ شود و قوی و پربار بودن جشنواره ها نیز به تحقق این مهم کمک می کند و به طور قطع انگیزه هنرمندان برای حضور پرشور و مستمر در کنار خلق آثار نو و خلاقانه و فاخر بیشتر خواهد شد .
وی در بخش دیگری از سخنانش بر ایجاد شادی و نشاط میان مردم از طریق جشنواره های موسیقی تاکید کرد و با توجه به تاکید ائمه اطهار (ع) در تمام روایت ها بر این مسئله که در مصیبت های ما غمزده و در شادی هایمان شاد باشید، تصریح کرد: متاسفانه امروزه در شادی اهل بیت (ع) مردم را غمزده می کنیم و به نظر می رسد باید این رویه اصلاح شود .
این هنرمند به اجرای 3 قطعه ارکستال در جشنواره آواها و نواهای رضوی به یاد زنده یاد استاد کریم خوانی در کنار آن قطعه ای مرتبط با میلاد امام رضا (ع) اشاره کرد و با توجه به این که اگر جایگاهی درعرصه موسیقی پیدا کردم به برکت امام رضا (ع) بوده است، تصریح کرد: اگر جایگاهی برای جشنواره های موسیقی قائل شوند، موجب توسعه و تحول در عرصه موسیقی شده، ضمن این که جوانان و علاقه مندان فعال در این عرصه ترغیب می شوند تا حضور پرشورتری در این رویداد داشته باشند .
گفتنی است، هفتمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی به دبیری «هوشنگ جاوید» با هنرنمایی 7 گروه و 4 تک نواز، بیست و هفتم ماه جاری در استان برگزار می شود .

نظر شما