شناسهٔ خبر: 66359733 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

به مناسبت هفته سلامت؛

مراسم گرامیداشت روز علوم آزمایشگاهی در دانشکده علوم پزشکی مراغه

همزمان با دومین روز از هفته سلامت با حضور دکتر ارجمند رئیس دانشکده علوم‌پزشکی مراغه مراسم گرامیداشت روز علوم آزمایشگاهی در محل سالن فجر معاونت آموزشی دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا مراغه ، دکتر ارجمند رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه ضمن تبریک و روز علوم آزمایشگاهی و هفته سلامت برای نقش ویژه خدمات آزمایشگاهی در جهت ارائه خدمات بهتر به مردم، از تلاش همکاران در جهت تربیت نیروی انسانی آزمایشگاهی تقدیر کرد.

او به جایگاه مهم فعالان آزمایشگاهی اشاره کرد و گفت: فعالان عرصه علوم آزمایشگاهی همیشه در شناسایی عوامل بیماری زا قرار دارند و این افراد در پیشبرد نظام سلامت و ارتقای خدمات این حوزه بسیار مهم و مهم هستند.
ایشان به این نکته اشاره کرد و گفت: بدون شک روز علوم آزمایشگاهی، روز سپاس از جان ها و اندیشه های والایی است که در پویایی نظام سلامت خالصانه تلاش می کنند و جامعه بزرگ آزمایشگاهیان را می بینند عرصه های سلامت کشور هستند که در راه اعتلای هستند. سلامت هستند. جامعه خالصانه می کوشند .بویژه در این روزهای مبارزه با بررسی پرسنل علوم آزمایشگاهی دوشادوش کادر درمان در جهت بهبود و سلامتی بیماران صادقانه تلاش کردند .

مراسم گرامیداشت روز علوم آزمایشگاهی در دانشکده علوم پزشکی مراغه


در ادامه دکتر افسری معاون آموزشی ،پژوهشی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: جامعه علوم آزمایشگاهی با تکیه بر دانش، مهارت و اخلاق بر پایه روحیه خلاق بر آنچه که سلامت بشر را به خطر می اندازد، کرد و در مسیر ارتقاء و اعتلای همه جانبه نظام سلامت خواهد بود.
وی در پایان به این نکته اشاره کرد و گفت: سی ام فروردین هم زمان با زادروز حکیم اسماعیل جرجانی، محقق، آزمایشگر و از نوابغ ایران است که این روز در تقویم جمهوری اسلامی ایران به روز «علوم آزمایشگاهی» نامگذاری شده است. مهم ترین نام گذاری این روز شفای بیماران، درمان درست پزشکان آن شاالله در گرو تشخیص و رسالت گروه علوم آزمایشگاهی است.


در ادامه دکتر اصغر تنومند عضو هیئت علمی گروه علوم آزمایشگاهی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره زاد روز حکیم جرجانی آزمایشگر، محقق و پزشک نابغه ایرانی گفت : رشته علوم آزمایشگاهی تجربی ترین و علمی ترین رشته است زیرا علم را زیر میکروب و در آزمایشگاه مشاهده می کنیم. . و اگر نتیجه آزمایش را به درستی به پزشک تحویل دهد،سنگ بنای درمان درست نخواهد بود. ایشان
در ادامه افزود : حکیم اسماعیل جرجانی محقق و پزشک نابغه ایرانی در کتاب «ذخیره خوارزمشاهی» علوم روز را در جمع آوری کرده است که رسم دیرینه نویسی عربی را در متون علمی کنار گذاشته و یک دیره المعارف بزرگ از کلمات فارسی را در این مورد. مورد کتاب جمع کرده است.
همچنین دکتر جمال حلال عضو هیئت علمی گروه علوم گرامی آزمایشگاهی در ادامه ضمن داشتن و تبریک این روز خدمت اساتید و دانشجویان این رشته گفت: علوم پزشکی یکی از شاخه های علوم است که بسیار پزشکی در تشخیص بیماری های مختلف وجود دارد. آزمایشگاهی با نمونه برداری از علوم خون یا بافت های بدن انسان، به تشخیص نوع بیماری کمک کرده و به پزشکان مطمئن می شود برای تصمیم گیری می تواند. نقش مثبتی که علوم آزمایشگاهی در علم پزشکی دارد انکارناپذیر است. بر همین اساس، رشته علوم آزمایشگاهی هر که می گذرد، جایگاه محبوب تری می آورد. ویژگی های مثبت رشته های پیراپزشکی باعث می شود تا داوطلبان به سمت آن سوق پیدا کنند. رشته علوم آزمایشگاهی نیز یکی از رشته های پیراپزشکی است که از این رقابت جا نمانده است. اما هر داوطلبی که مایل در رشته علوم آزمایشگاهی تحصیل می کند، بهتر است این رشته را داشته باشید.
شایان ذکر است در جشن علوم آزمایشگاهی دانشجویان، اساتید و دانشجویان این رشته حضور دارند و برنامه های متنوعی از قبیل شعر خوانی، مسابقه و ... برگزار شد.

مراسم گرامیداشت روز علوم آزمایشگاهی در دانشکده علوم پزشکی مراغه

نظر شما