شناسهٔ خبر: 66357424 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فصلنامه ریاضیات و علوم محاسباتی دانشگاه صنعتی قم اسکوپوس شد

شیما احمدزاده

فصلنامه بین المللی علوم محاسباتی دانشگاه صنعتی قم در فهرست نشریات پایگاه استنادی اسکوپوس قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

مجله بین المللی ریاضیات و علوم محاسباتی(MCS) مجله‌ای با دسترسی آزاد است که هدف آن ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در زمینه‌های ریاضیات و علوم محاسباتی است.

این نشریه قبلاً در پایگاه‌های استنادی DOAJ و همچنین ISC و فهرست نشریات علمی وزارت علوم نمایه شده و دارای گروه دبیران بین المللی است.

این فصلنامه مقالات حوزه‌های علوم ریاضی و محاسباتی، ریاضی فیزیک، شیمی محاسباتی و مکانیک را پس از داوری و پذیرش، منتشر می‌کند.

مجله ریاضیات و علوم محاسباتی توسط دانشگاه صنعتی قم منتشر می‌شود. سردبیر این نشریه حسین جعفری، مدیر مسئول؛ محمد هادی مشکات السادات، دبیر تخصصی؛ مهدی سلیمانی و مدیر اجرایی؛ سید محمدعلی آل عمرانی نژاد است.

به گزارش ایسنا، همه مجلات پایگاه استنادی اسکوپوس در زمره مجلات پذیرش مقاله با داوری بوده و در چهار رشته علمی اصلی، علوم زیستی، علوم اجتماعی، علوم فیزیکی و علوم بهداشتی دسته بندی می‌شوند. این فهرست به صورت سالانه در آغاز سال نو میلادی منتشر می‌شود. کیفیت همه مجلات موجود در پایگاه داده اسکوپوس هر ساله با استفاده از شاخص‌هایی مانند SJR و h-index مورد بررسی قرار می‌گیرند؛ این بررسی توسط بنیاد سایمگو منتشر می‌شود. 

فصلنامه ریاضیات و علوم محاسباتی دانشگاه صنعتی قم اسکوپوس شد

نکته قابل تأمل این است که نمایه شدن مجله دانشگاه صنعتی قم در این پایگاه معتبر استنادی، باعث برندسازی بیش از پیش نام دانشگاه صنعتی قم و انتشارات این دانشگاه در سطح بین الملل می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما