شناسهٔ خبر: 66643145 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای ۹۰ درصد مصوبه‌های قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

۹۰ درصد مصوبه‌های قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اجرایی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ دبیر قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از ۲۰۰ مصوبه این قرارگاه در بیش از دو سال گذشته تاکنون، ۹۰ درصد آنها به مرحله اجرا رسیده است.
حمید گله داری افزود: تشکیل مراکز مشاوره مبتنی بر سبک زندگی اسلامی، ایرانی (ازدواج مراقبت‌های پیش از ازدواج و فرزندآوری)، راه اندازی و تسهیل ارائه خدمات در مراجعه به مراکز ناباروری از جمله مصوبه‌های اجراشده است.
وی با اشاره به اینکه درقانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تکلیف شده هر دانشگاه علوم پزشکی، یک مرکز ناباروری سطح ۲ داشته باشد، گفت: مصوبه قرارگاه ۶ مرکز ناباروری دولتی در استان اصفهان است که چهار مرکز آن در اصفهان (دو مرکز) و نجف آباد راه اندازی شد.
گله داری علت اجرا نشدن ۱۰ درصد مصوبه‌های قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده شامل (خوابگاه متاهلان) را کمبود منابع مالی و اعتبار دانست و افزود: پیگیری‌ها برای حل مشکلات همچنان ادامه دارد.
دبیرقرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که شامل ۷۳ ماده، ۸۱ تبصره و ۲۳۶ تکلیف است به حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برمی گردد گفت: این دانشگاه، در سال ۱۴۰۱ به عنوان دانشگاه برتر کشور از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت معرفی شد و نتایج سال گذشته هنوز اعلام نشده است.
قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از اسفند سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را آغاز کرد.

 

<div id="video-display-embed-code_11108645"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4233043/11108645?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما