شناسهٔ خبر: 66350348 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شهرک بازیافت در قم احداث می شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: احداث شهرک بازیافت به‌منظور رفاه و آسایش شهروندان از آسیب‌ها و فعالیت گاراژ‌های ضایعاتی که در بافت‌های مسکونی مستقر هستند، در دستور کار سازمان قرار دارد.

صاحب‌خبر -

سیدعبدالله میرابراهیمی،مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های سازمان مدیریت پسماند در سالی که گذشت، اظهار داشت: در شهر قم روزانه ۷۰۰ تن پسماند تولید می‌شود که با فعالیت ۱۵۰۰ پاکبان و پیک بهداشت جمع‌آوری و رفت‌وروب می‌شود.

وی همچنین با بیان ایجاد شهرک بازیافت با هدف کاهش ناهنجاری‌های شهری و معضلات اجتماعی ادامه داد: به‌منظور رفاه و آسایش شهروندان از آسیب‌ها و فعالیت گاراژ‌های ضایعاتی که در بافت‌های مسکونی مستقر هستند، با همکاری استانداری و سایر دستگاه‌ها به دنبال اختصاص زمین برای احداث شهرک بازیافت هستیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم به اقدامات سازمان در حوزه ارتقای فرهنگ شهروندی اشاره کرد و یادآور شد: حضور آموزشگران سازمانی در هیئات، مساجد و بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های جهادی در ایام مختلف سال به‌منظور توسعه فرهنگ شهروندی انجام می‌شود.

وی فعالیت ۵۴ غرفه و ایستگاه بازیافت در سطح شهر را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: به‌منظور تسهیل و رفاه شهروندان و جمع‌آوری به‌موقع پسماندها، از ظرفیت نرم‌افزاری بهره گرفته و دو نرم‌افزار برای این منظور به شهروندان معرفی‌شده است.

نظر شما