شناسهٔ خبر: 66331483 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار: خوشاب خراسان رضوی مستعد سرمایه‌گذاری صنعتی است

سبزوار- ایرنا- فرماندار خوشاب گفت: زیرساخت‌های صنعتی مناسبی در این شهرستان غربی خراسان رضوی مهیا شده و این منطقه استعداد بالایی برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت و صنایع فرآوری بخش کشاورزی و دامی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمود شم آبادی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری خوشاب اظهار کرد: هر یک از شهرستان های غرب خراسان رضوی ظرفیت های فراوانی دارند اما تمرکز عمده صنایع در سبزوار، باعث بروز مشکلات اجتماعی و حاشیه نشینی در این شهر بزرگ شده است.

وی اظهار کرد: گفتمان توسعه غرب خراسان رضوی نیازمند تبیین است، بدین مفهوم که مسیر توسعه باید علاوه بر سبزوار، برای دیگر شهرستان‌های همجوار نیز به درستی تعریف شود.

فرماندار خوشاب گفت: در مواردی که زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران در سبزوار فراهم نیست، ایجاد حس مشارکت و ترغیب آنها به شهرستان های مجاور برای سرمایه گذاری، توسعه اقتصادی خطه غربی خراسان رضوی را شتاب خواهد بخشید.

شم آبادی گفت: برای نمونه همه زیرساخت های لازم در ناحیه صنعتی خوشاب فراهم شده و این ناحیه مهیای جذب سرمایه گذاران است و سرمایه گذاران خوشابی زیادی نیز در تهران و دیگر مناطق کشور علاقه مند به سرمایه گذاری در منطقه هستند که باید در کنار ایجاد مشوق ها، موانع موجود از مسیر آن‌ها برداشته شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال با شعار "‌جهش تولید با مشارکت مردم" تصریح کرد: نهادهای اداری توان و ظرفیت خود را در راستای تحقق شعار سال به کار گیرند در این راستا زیرساخت های مورد نیاز برای جذب سرمایه گذاری های جدید نیز فراهم خواهد شد.

فرماندار خوشاب گفت: مدیران باید با فاصله گرفتن از روزمرگی به برنامه‌های جاری بسنده نکنند و با رویکرد و راهبرد مناسب، مساله شناسی و بهره مندی از شاخص های آماری تحول را رقم زنند.

شم آبادی یا اشاره به در پیش بودن توزیع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان در سال ۱۴۰۳، تصریح کرد: مدیران دستگاه های اداری با شناسایی مسائل حوزه خود و تعریف برنامه برای جذب اعتبارات مورد نیاز با مدیران کل رایزنی کنند.

فرماندار: خوشاب خراسان رضوی مستعد سرمایه‌گذاری صنعتی است

عملیات وعده صادق معادلات را تغییر داد

فرماندار خوشاب با اشاره به اقدام غرور آفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عملیات وعده صادق که بیانگر اقتدار جمهوری اسلامی بود، معادلات منطقه ای و جهانی را تغییر داد و فصل جدیدی پیش روی منطقه گشود.

شم آبادی افزود: این رویداد برجسته، نمایش اقتدار نظامی و اراده سیاسی جمهوری اسلامی و تغییر موازنه قدرت در منطقه غرب آسیا را رقم زد.

وی با اشاره به دستاوردهای نظامی جمهوری اسلامی از جمله موشک های نقطه زن، افزود: شایسته است مسوولان نیز نسبت به رفع مشکلات موجود در بخش های مختلف کشور "نقطه‌زن" عمل کنند.

فرماندار خوشاب با اشاره به در پیش بودن هفته مقام معلم، گفت: همه جامعه مرهون زحمات معلمان در عرصه تعلیم و تربیت است و اینکه امروز ما مسوولان توفیق خدمت به مردم را به دست آورده ایم به برکت تلاش و زحمات معلمان بوده است.

شم آبادی گفت: آموزش و پرورش رسالتی خطیر در تربیت نسل آینده ساز این مرز و بوم دارد که نیاز است همه نهادها و دستگاهها، در این مسیر یاری گر دستگاه تعلیم و تربیت باشند.

وی با اشاره به بهبود شاخص های امنیتی در شهرستان خوشاب اظهار کرد: این دستاورد مرهون مجاهدات و حضور ملموس و دلگرم کننده نیروی نظامی و انتظامی در شهرستان است.

سلطان‌آباد، مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری خوشاب در ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

این شهرستان مرکب از بخش های مرکزی، مشکان و نوده انقلاب، دارای ۷۰ روستا است.

نظر شما