شناسهٔ خبر: 66313140 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آیین واگذاری «استقلال» و «پرسپولیس» برگزار شد

تهران- ایرنا- آیین واگذاری مالکیت ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی صبح امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳) در ساختمان وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، در این مراسم «کیومرث هاشمی» وزیر ورزش و جوانان، «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی، «ابراهیم بازیان» سرپرست سازمان خصوصی سازی، «رضا درویش» مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، «علی خطیر» مدیرعامل استقلال، «مهدی محمدنبی» نایب رئیس فدراسیون فوتبال و «مصطفی زارعی» رییس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال حضور دارند.

به گزارش ایرنا، اواخر فروردین سال ۱۴۰۳، سازمان خصوصی‌سازی آگهی واگذاری سهام ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال را منتشر و قیمت پایه و شرایط عرضه سهام این باشگاه‌ها را اعلام کرد.

پس از تأیید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس از سوی سازمان خصوصی‌سازی، مزایده رسمی برای واگذاری ۸۵ درصد از سهام این دو باشگاه از صبح روز دوشنبه در فرابورس آغاز شد و در نهایت سهام سرخابی‌ها به فروش رفت.

در این مراسم سرپرست سازمان خصوصی‌سازی گفت: با واگذاری دو باشگاه بزرگ فوتبال ایران یعنی پرسپولیس و استقلال با همت، تلاش و مدیریت جهادی همه ارکان مرتبط، بخشی از اقتصاد دولتی مردمی‌سازی می شود.

وی بیان‌داشت: پیرو تلاش‌های انجام شده در بیش از ۲ دهه از تاریخ تصویب واگذاری این دو باشگاه بزرگ، در  نهایت امروز این قطار واگذاری به ایستگاه آخر رسید و با برگزاری این آیین به طور رسمی واگذاری دو باشگاه بزرگ و نام آور فوتبال ایران از دولت به بخش خصوصی نهایی می شود.

بازیان ابراز امیدواری کرد: پنجم اردیبهشت روز آغاز شکوفایی و پیشرفت فوتبال ایران و نقطه عطفی در جهت شکوفایی بیشتر فعالیت‌های پیش روی این دو باشگاه باشد.

وی خاطرنشان‌کرد: در این مرحله از برگزاری مزایده که به طور کاملاً شفاف در بازار فرابورس انجام شد، امید و هوای تازه‌ای در جریان مدیریتی این باشگاه ایجاد شد.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی ادامه‌داد: در این دوره از پس از برگزاری هشت مزایده، بالاخره واگذاری این ۲ باشگاه با همت وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان خصوصی‌سازی به نمایندگی از دولت و همسو با وزارت ورزش و جوانان و در یک نگاه همگام و همه جانبه با تمام ارکانی که در یک بازه زمانی نقشی در شکل‌گیری این اتفاق را داشتند، در یک زمان اندک کمتر از ۲ ماه به ثمر رسید.

وی با تاکید بر اینکه همت دولت از جمله وزیر ورزش و وزیر اقتصاد این اتفاق را شکل دادف اظهار داشت:
در گام نخست پذیرش این دو باشگاه در بازار فرابورس ایران، ۱۰ درصد از سهام آنها به مردم واگذار شده بود و این در دولت سیزدهم اتفاق افتاد که اگر نبود این اقدام، امروز توفیق واگذاری این دو باشگاه را نداشتیم.

بازیان اضافه‌کرد: سازمان خصوصی‌سازی به نمایندگی از وزارت اقتصاد توانست در سال جدید این امر مهم و مورد تاکید رئیس جمهوری هیات را طی یک حرکت هماهنگ و همسو انجام دهد.

به گزارش ایرنا، در تاریخ سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ مزایده واگذاری پرسپولیس استقلال در فرابورس انجام شد و هلدینگ بزرگ خلیج فارس ۸۵ درصد سهم باشگاه استقلال را خریداری کرد.
همچنین کنسرسیوم بانکی با سهام متناسب و با حضور بانک شهر به عنوان یکی از بانک‌های وابسته به مدیریت شهری و همچنین بانک تجارت، بانک رفاه، بانک صادرات، بانک اقتصاد نوین و بانک ملت، داوطلب خرید ۸۵ درصد سهام پرسپولیس شدند.

نظر شما