شناسهٔ خبر: 66306551 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در پی صدور هشدار قرمز؛

دستگاه های اجرایی و خدمات رسان زرند به حالت آماده باش در آمدند 

کرمان - ایرنا - فرماندار زرند از آماده باش دستگاه های اجرایی، اداری و خدمات رسان طی فعالیت سامانه بارشی و صدور هشدار قرمز در این شهرستان خبر داد.  

صاحب‌خبر -

سیدرضا حسینی نژاد شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در صورت تداوم بارندگی ها احتمال وقوع سیل، طغیان رودخانه های فصلی و مسیل ها و همچنین آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد، از مردم خواست از حضور در مناطق کوهستانی و حاشیه رودخانه ها و حضور در فضای باز در زمان برخورد صاعقه و صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.
وی با اشاره به بارش باران از ساعت هشت تا ۱۰ صبح امروز در زرند اظهار داشت: این حجم بارش معمولا طی سه ماه در این شهرستان اتفاق می افتاد.
او تصریح کرد: آب ناشی از بارش باران صبح امروز زرند تمام شهر را فرا گرفت به طوری که آب با وجود سیل بندها، آب از وردی وارد شهر شد.
فرماندار زرند با تاکید بر اینکه آب باران صبح امروز وارد بیش از ۴۰ منزل مسکونی شهر زرند شد گفت: مسیر آب باران در شهر زرند مشخص و با همکاری بسیج، سپاه و هلال احمر آب از منازل خارج شد.
وی با اشاره به حضور استاندار کرمان در شهرستان زرند طی ظهر امروز افزود: ۲ دستگاه بلدوزر و لودر نیز امروز وارد شهرستان زرند شد و شهر در حال آماده سازی است.
فرماندار زرند با اشاره به قطع ۲ ساعته برق در زرند افزود: بارش های امروز موجب قطع برق پست فوق توزیع این شهرستان شد که بیش از ۲ میلیارد تومان به این بخش خسارت وارد کرد.
وی با اشاره به اینکه سیلاب راه روستایی هشت روستای زرند را نیز دچار خسارت کرد گفت: این راه‌ها امروز مسدود شده بود که هم اکنون بازگشایی شدند.
حسینی نژاد تصریح کرد: در برخی مناطق زرند از ظرفیت معادن برای بازگشایی راه‌ها استفاده شده است.
او بیان کرد: لوله اصلی انتقال آب منطقه جلگه شور زرند نیز طی جاری شدن سیلاب شکست و ۱۲ روستا دچار قطع آب شدند که تا فردا آب این مناطق وصل خواهد شد.
وی میزان بارش باران طی ۲ ساعت صبح امروز را ۲۵ میلیمتر عنوان کرد و گفت: مردم از تردد در مسیل رودخانه ها و آبراه ها خوداری کنند.
حسینی نژاد افزود: ۲ کودک سه تا چهار ساله نیز در میدان دادگستری زرند در آب افتادند که توسط یکی از کارکنان دادگستری نجات پیدا کردند.
وی ادامه داد: این ۲ کودک و کارمند دادگستری هم اکنون در بیمارستان تحت مراقب قرار دارند.
فرماندار زرند همچنین به اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری در شهرستان زرند اشاره و تصریح کرد: پنج میلیارد تومان طرح آبخیزداری توسط معادن و کارخانجات و سه میلیارد تومان طرح توسط دولت طی یک سال گذشته در زرند انجام شده است.

بارش باران در کرمان موجب مسدود شدن چند راه روستایی شد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان و صدور هشدار نارنجی طی هفته جاری گفت: بارش باران در این استان موجب مسدود شدن چند راه روستایی در این استان شد.
حمید سالخورده نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه های بارشی بیشتر در نیمه غربی مرکز و شهرهای شمالی استان تا صبح پنجشنبه فعال است.
وی با اشاره به مسدود شدن مقطعی چند راه روستایی در نسک و حرمک در حوزه گلباف و بخش شهداد، زرند و مورد جزئی در بیدخوان بردسیر اظهار داشت: بارش باران در استان بیشتر جنبه رحمت الهی داشته است.
او تصریح کرد: نیروهای راهداری در این مناطق مستقر هستند و به محض فروکش کردن آب راه های مسدود شده بازگشایی خواهند شد.
سالخورده ادامه داد: همچنین بارش باران موجب قطع برق در روستاهای حرمک و نسک در شهدا و گلباف داشتیم که برق این مناطق هم اکنون وصل شده است.
وی ادامه داد: تیم های ارزیاب بعد از فروکش کردن سیلاب می توانند خسارات احتمالی وارده را برآورد کنند.
سالخورده از مردم خواست در مسیل ها، بستر رودخانه ها تردد نکنند و کوهنوردان از صعود پرهیز کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما