شناسهٔ خبر: 66244409 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هم‌نشست مجسمەسازی مفاخر در مهاباد آغاز شد

نخستین هم‌نشست مجسمه‌سازی مفاخر مهاباد با حضور ۶ نفر از اساتید ملی این رشته هنری در مهاباد آغاز شده و تا ۱۰ روز ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

بابک رستم‌پور شهردار مهاباد گفت: هم‌نشست مجسمەسازی مفاخر تا دهم اردیبهشت‌ماه به صورت صبح و بعد از ظهر در میدان منگوران این شهر اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه بازدید برای عموم از ساعت ۱۶ تا ۲۰ آزاد است، اضافه کرد: هم نشست (سمپوزیوم) مجسمەسازی مفاخر مهاباد با حضور اساتید تراز اول این رشتە برگزار شده که در راستای فعالیت‌های فرهنگی مجموعه شورا و شهرداری مهاباد است.

رستم‌پور درباره نتایج برگزاری این طرح ادامه داد: پس از اتمام هم‌نشست و نتایج کار اساتید، سردیس‌ها و تندیس‌های ساختە‌شدە با مشورت اصحاب هنر و فن در یکی از نقاط شهری جای‌گذاری خواهند شد.

شهردار مهاباد افزود: این هم‌نشست با هدف ایجاد زمینه مشارکت فعال هنرمندان مجسمه‌ساز و به منظور تجلیل از مقام مفاخر فرهنگی و هنری ایران برگزار می‌شود.

۶ تن از اساتید مطرح مجسمەسازی شامل هادی ضیاالدینی، مهدی ضیاالدینی، ناصر خاورزاده، بیژن غنچه‌پور، رضا قره‌باغی و بشیر ناصری در این برنامه فرهنگی حضور دارند.

مهاباد جزو شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی بوده و شخصیت‌های بزرگ فرهنگی و ادبی و چهره‌های شاخص کُردزبان داخل و خارج از کشور اهل این شهرستان هستند.

نظر شما