شناسهٔ خبر: 66239752 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان: ۶۶۹ نفر در سال ۱۴۰۲ پروانه تخصصی مشاوره املاک و خودرو دریافت کردند

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: در سال گذشته چندین دوره آموزشی تخصصی برای مشاوران املاک و نمایشگاه‌داران خودرو توسط این معاونت برگزار شد که از ۷۸۶ نفر متقاضی پروانه تخصصی در این دوره‌ها پس از برگزاری آزمون، ۶۶۹ نفر موفق به اخذ پروانه تخصصی شدند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - بهادر اسدی اظهار کرد: حسب بررسی‌های انجام گرفته، آگاهی پایین مردم و عدم اطلاعات حقوقی اغلب مشاورین املاک آسیب‌های عدیده‌ای را در جامعه ایجاد و افزایش پرونده در دادگستری را بدنبال داشته است.

وی افزود: همچنین به سبب عدم نظارت کافی در واگذاری و اعطا پروانه کسب در سنوات گذشته و ناکارآمدی اتحادیه‌های مربوطه، تعداد بسیار زیادی جواز کسب به افراد متعدد و بدون آگاهی کافی در زمینه معاملات املاک و خودرو واگذار شده است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان تصریح کرد: برگزاری کارگاه آموزشی توانمندسازی، ساماندهی و آموزش حقوقی مشاورین املاک و خودرو و آزمون از متقاضیان و نهایتا اعطای پروانه تخصصی گام مهمی در ارتقا سطح علمی و فنی مشاوران املاک و خودرو است.

اسدی افزود: همچنین جهت بررسی میدانی میزان اثربخشی دوره های آموزشی که در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان برای مشاورین املاک و خودرو برگزار شد، از بنگاه‌های معاملات املاک و خودرو بازدید بعمل آمد.

وی در پایان تاکید کرد: اجرای این دوره‌های آموزشی برای متقاضیان کسب پروانه تخصصی و همچنین بازرسی‌های دوره‌ای به صورت مستمر در سال جاری نیز ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما